سامسونگ پس از مرگ‌های اخیر امکان بازرسی از کارخانه‌های تولیدی خود را می‌دهد

از قدیم گفته‌اند هر که برفش بیش بامش بیشتر، از قرار معلوم این گفته در خصوص سامسونگ که قصد دارد طلایه‌دار فناوری باشد نیز صدق می‌کند، این شرکت افتخارات زیادی را نصیب خود کرده اما این سکه روی دیگری نیز دارد و همیشه با اتهامات مختلفی روبرو بوده است،‌ اخیرا نیز از جانب گروه‌های انسان‌دوستانه و مقامات قضایی به خاطر کارگرانی که در کارخانه‌های این شرکت جان خود را از دست داده‌اند تحت فشار قرار گرفته است.

0

خانواده کارگرانی که در چند سال پیش جان خود را در کارخانه‌های سامسونگ از دست داده‌اند از این غول کره‌ای شکایت‌های مختلفی مطرح کرده‌اند، برای رسیدگی به این امر دو گروه متشکل از نمایندگان کارگران و یک گروه از خانواده کارگران با سامسونگ سندی را برای رسیدگی به این امر امضا کرده‌اند.

تمامی این سه گروه ماموری را برای پیگیری دادخواهی کارگران انتخاب کرده‌اند، وظیفه این مامور رسیدگی به شکایات مردم علیه شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های دولتی است، مامور انتخاب شده نیز گروهی را برای زیر نظر گرفتن شرایط کار در کارخانه‌های سامسونگ مشخص می‌کند. این فرآیند تا سه سال آینده ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم سه سال دیگر نیز تمدید می‌شود.

سامسونگ نیز موافقت کرده تا اطلاعات بیشتری را در خصوص مواد شیمیایی که در ساخت چیپست‌های این شرکت به کار می‌رود در اختیار مامورین بازرسی قرار دهد، از طرف دیگر نیز قرار است تا درمانگاهی را برای کارگران ایجاد کند. با فشارهای وارد شده سامسونگ محبور شد تا قبول کند مبلغ ۸۵.۸  میلیون دلار به عنوان غرامت به کارگران بیمار پرداخت شود.

Hwang-Yu-mi-Samsung

بر اساس اعلام یکی از گروه‌های کارگری، شرایط بدِ کار در کارخانه‌های سامسونگ باعث شده تا ۲۰۰ نفر از کارگران این شرکت بیمار شوند و تاکنون حدود ۷۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. بد نیست بدانید تمام این قضایا از هشت سال پیش شروع شد. در آن زمان کارگر یکی از کارخانه‌های تولید چیپستِ سامسونگ به نام هوانگ یو می (Hwang Yu Mi) در سن ۲۲ سالگی جان خود را بر اثر بیماری سرطان خون از دست داد.

پدر وی مدعی است این جوان به دلیل شرایط بد کارخانه سامسونگ به این بیماری دچار شده بود. در چند سال گذشته نیز تعدادی از کارگران کارخانه‌های سامسونگ بر اثر حوادث مختلف جان خود را از دست دادند یا دچار آسیب‌های جدی شده‌اند.

با این تفاسیر ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کرده باشد که دولت کره تاکنون چه اقدامی انجام داده است. بر اساس ادعای همین گروهِ مدافعِ کارگران، کارخانه‌های زیادی در کره‌ هستند که شامل قوانین بازرسی دوره‌ای نمی‌شوند.

به این ترتیب حوادث صورت گرفته به دور از چشم مقامات دولتی باقی می‌ماند. سامسونگ نیز تاکنون از این خلا‌های قانونی استفاده کرده بود؛ اما پیگیری‌های اخیر باعث شده تا مسئولیت بیماری کارگران خود را بپذیرد. البته ناگفته نماند که مرغ سامسونگ هنوز هم یک پا دارد و این شرکت مدعی است میزان پرتو مواد شیمیایی در کارخانه‌های این شرکت از حد مجاز بیشتر بوده  اما باز هم هیچ وقت از میزانی که قانون مشخص کرده تجاور نکرده است.

هوانگ سانگ کی (Hwang Sang Ki) پدر کارگر ۲۲ ساله‌ای که جان خود را در کارخانه‌های سامسونگ از دست داده امیدوار است سامسونگ نتواند از این معرکه قسر در رود. این پدر داغدار تاکید کرد سامسونگ باید قول بدهد تا دیگر اجازه ندهد چنین اتفاق‌های دلخراشی در محیط کارخانه‌های این شرکت بیافتد،‌ از طرف دیگر دل بازماندگان را نیز به دست آورده و خسارت کارگران بیمار را بپردازد.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.