سرویس نقشه گوگل حالت جدید Driving Mode را با امکان هشدار ترافیک مسیر در هنگام عدم استفاده از نقشه معرفی کرد

گوگل سرویس نقشه‌ خود را حسابی تحویل گرفته و با اضافه کردن امکانی جدید سعی دارد هوشمند‌ترین سرویس نقشه‌ را در اختیار رانندگان قرار دهد،‌ این حالت جدید که Driving Mode نام دارد ترافیک مسیر پیش رو را به راننده هشدار می‌دهد.

0

گاهی اوقات امکاناتی را در سرویس‌های آنلاین مشاهده می‌کنیم که باید به سازنده آن دست‌مریزاد گفت،‌ در این امکان جدید انصافا گوگل خلاقیت به خرج داده است. از این به بعد کاربران با فعال کردن ویژگی Driving Mode در نقشه‌های گوگل قادر هستند سریع‌ترین مسیر را با توجه به سابقه‌ای که از ترافیکِ خیابان‌ها در نقشه‌های گوگل ثبت شده انتخاب کنند.

این اپلیکیشن اطلاعاتی را در خصوص مسیر انتخاب شده در اختیار راننده قرار می‌دهد، مدت زمان رسیدن به مسیر مشخص شده و وضعیت ترافیکی از مواردی است که کاربر می‌توان از آنها مطلع شود، به این ترتیب می‌توان گفت به نوعی این سرویس کوتاه‌ترین مسیر را برای راننده انتخاب می‌کند.

این ویژگی جدید شباهت‌های زیادی به امکاناتی که در Google Now تعبیه شده است دارد. فعال کردن این گزینه جدید نیز بسیار راحت‌ است و برای دستری به حالت Driving Mode نیز کافی است تا در نقشه‌های گوگل آیکون این قسمت جدید را لمس کنید. قابلیت Driving Mode در نقشه‌های گوگل نسخه ۹.۱۹ تعبیه شده و گوگل سخت در تلاش است تا این ویژگی جدید را در اختیار تمامی کاربران از طریق گوگل پلی‌استور قرار دهد؛ اما تا آن زمان ممکن است تمامی کاربران این امکان جدید را در نقشه‌های گوگل نداشته باشند.

البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که کاربراهای عجول و کم صبر می‌توانند هم اکنون این نسخه جدید را به صورت دستی نصب کنند اما باید رنج یادگرفتن نحوه فعال کردن امکان Driving Mode را در نقشه‌های گوگل به جان بخرند.

ناگفته نماند که مسئولین وب‌سایت معروف Android Police توانسته‌اند این ویژگی را بر روی دو گوشی مختلف نصب کنند اما برای گوشی سوم را‌ه‌حلی پیدا نکرده‌اند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر راننده هستید و مدت زمان زیادی را در خیابان‌ها پشت چراغ می‌گذارنید کمی دیگر هم صبر کنید شاید این ویژگی جدید در آپدیت نقشه‌های گوگل بتواند دردی از دردهای شما دوا کند.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.