سازندگان هدفون، بی‌سروصدا برای آیفون 7 اپل آماده می‌شوند

شایع شده که اپل عطای جک‌های ۳.۵ میلی‌متری را به لقایش در آیفون ۷ بخشیده و دست به دامان فناوری‌های جدید انتقال صدا از گوشی به هدفون شده است، در این بین نیز سازندگان هدفون از هم اکنون دست به کار شده و محصولات خود را با این سیاست جدید اپل آماده می‌کنند.

0

نمایشگاه CES میعادگاه دست‌اندرکاران فناوری‌های روز است اما در بین تمامی بزرگان شرکت کننده در این مراسم، اپل همیشه غایب بزرگ است، جالب اینجاست که علی‌رغم عدم حضور در CES، اپل همیشه سعی می‌کند از حال و هوای ایجاد شده به نفع خود استفاده کند. امسال نیز در شایعات داشتیم که اپل جک ۳.۵ میلی‌متری را در آیفون بعدی خود کنار می‌گذارد و کاربران برای گوش فرا دادن به موسیقی دلخواه خود باید از هدفون‌های وایرلس یا هدفون‌‌هایی که از پورت لایتنینگ استفاده می‌کنند بهره بگیرند.

جک‌های ۳.۵ میلی‌متری مدت بسیار زیادی است که به عنوان راهی مناسب برای انتقال صدا در هدفون‌ها به کار می‌رود و در حال حاضر کاربران زیادی از این هدفون‌هایی استفاده می‌کنند که به این جک‌ها مجهز هستند، با این حساب ممکن است استفاده از سایر شیوه‌های جدید انتقال صدا به مذاق کاربران خوش نیاید. از طرف دیگر همان‌گونه که اشاره شد حدس‌ و گمان‌های زیادی در خصوص تصمیم اپل برای استفاده از تاندربولت یا وایرلس جهت انتقال صدا در آیفون ۷ مطرح شده است.

اگر هم نگاهی به هدفون‌های معرفی شده در مراسم CES 2016 داشته باشیم خواهیم دید که تمامی شرکت‌های سازنده هدفون، حداقل یک هدفون بی‌سیم در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند که این امر می‌تواند از آمادگی این شرکت‌ها برای استقبال از سیاست حذف جک ۳.۵ میلی‌متری در آیفون ۷ حکایت داشته باشد.

شرکت‌های بزرگی نظیر Sennheiser و Audio-Technica که ید طولایی در ساخت هدفون دارند هدفون‌های وایرلس تراز اولی را در مراسم CES 2016 رونمایی کردند، سایر شرکت‌ها نیز نظیر Bose مدعی‌اند سالیان سال است که مشغول ساخت و توسعه فناوری‌های جدید انتقال صدا هستند.

در مجموع باید گفت انتظار داشتیم هدفون‌های مختلفی با کانکتور لایتنینگ در نمایشگاه CES ببینیم اما تنها هدفون گوشی Audeze محصولی بود که بیشتر از همه در هدفون‌های مجهز به لایتنینگ به چشم می‌خورد. برندهای دیگری از قبیل مَستِر، داینامیک، بَنگ و اُوفسِن و باُوِرز و ویلکینز در کنار Audeze جز کاندید‌های ساخت هدفون با کانکتور لایتنینگ برای اپل به حساب می‌آیند.

از طرف دیگر این نکته را نیز باید در نظر داشت که وجود جک ۳.۵ میلی‌متری نیز به نوعی در طراحی گوشی‌های اپل دست و پا گیر به چشم می‌آید،‌حذف این درگاه باعث می‌شود گوشی جدید آیفون به راحتی ضد آب طراحی شود و فضای بیشتری نیز در اختیار طراحان قرار گیرد.

ناگفته نماند که جک ۳.۵ میلی‌متری فعلی نیز نسبت به پورت لایتنینگ آنچنان هم ضخامت بیشتری ندارد اما فیش هدفون در جک ۳.۵ میلی‌متری باید به مقدار بیشتری داخل گوشی قرار گیرد. همین فضای کم که اصلا به چشم نمی‌‌آید همان‌گونه که اشاره شد دست کاربران را برای تعبیه کردن سایر تجهیزات و همچنین باریک‌تر کردن طراحی آیفون جدید باز می‌گذارد.

با این حساب باید دید آیفون ۷ کدام درگاه را برای انتقال صدا به هدفون ترجیح می‌دهد و اگر این شایعات صحت داشته باشد کدام شرکت‌ها بهترین هدفون‌ را با فناوری لایتنینگ برای آیفون ۷ معرفی می‌کنند.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.