این سیستم جدید ممکن است بالاخره مشکل انتخاب سخت صف سریعتر را حل کند!

در مورد خرید کردن زیاد صحبت شده است،‌ برخی روانشناسان مدعی هستند خرید کردن حتی می‌تواند به عنوان نوعی درمان برای بیماری‌های روحی تجویز شود. از طرف دیگر عده‌ای هم بر این باورند که خرید کردن اعتیاد‌آور است اما هر انگیز‌ه‌ای پشت خرید کردن وجود داشته باشد باز هم ایستادن در صفِ صندوقِ فروشگاه‌های بزرگ حوصله بَر است و اینجاست که سیستم‌ جدیدی برای برای حل صف‌های طولانی می‌تواند چاره‌ساز باشد.

0

این فناوری جدید که توسط مشاورانِ کمبریج (Cambridge Consultants) معرفی شده قرار است رنج ایستاندن در صف‌های طولانی مدت را کم‌تر کند، این فرآیند از طریق هدایت شما به صف‌هایی که پیش‌بینی می‌شود زودتر تمام می‌شود صورت می‌گیرد. سیستم‌ ابداع شده در دوقسمت تهیه شده و در حال حاضر زیپ‌لاین (ZipLine) نامیده می‌شود لازم به ذکر است که اولین بار آنرا در نمایشگاه CES 2016 شاهد بودیم.

طرز کار سیستم زیپ‌لاین به این شکل است که سنسورهای مادون قرمز تعبیه‌ شده‌ حرارت بدن انسان را تشخیص داده و تعداد آنها را محاسبه می‌کند، از طرف دیگر مدت زمان باقی مانده تا انتهای صف نیز مشخص می‌شود. این اسکنرها از امواج کوتاه رادیویی برای برقراری تماس با یکدیگر استفاده می‌کنند.

zipline-shopping-app

همان‌گونه که اشاره شد این سیستم از دو قسمت کلی تشکیل شده است، قسمت اول را اسکنرهایی که ذکر شد تشکیل می‌دهد و قسمت دوم الگوریتمی را شامل می‌شود که اطلاعات دریافت شده از این سنسورها را دریافت و پس از بررسی آنرا به گوشی همراه ارسال می‌کند.

اپلیکیشن تعبیه شده در گوشی همراه نیز کاربر را به سریع‌ترین صف هدایت می‌کند، جالب اینجاست از آنجایی که اسکنرها تنها اطلاعات گرمایی بدن افراد حاضر در صف‌ها را اسکن می‌کنند نمی‌توان به این سیستم از لحاظ نقض حریم شخصی افراد خرده گرفت. همان‌طور که اشاره شد ارتباط برقرار شده بین این دستگاه‌ها بوسیله امواج رادیویی برقرار می‌شود و با این حساب مشکل بعد مسافت وجود ندارد و صف‌های مختلفی را در فروشگاه‌های بزرگ می‌توان به راحتی از لحاظ تراکم افراد بررسی کرد. برای نمونه می‌توان صف‌های تمامی مراکز غذا خوری را در یک فروشگاه بزرگ بررسی کرد.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن زیپ‌لاین تنها منحصر به فروشگاه‌های بزرگ نیست و در سایر مراکز و اماکنی که صف در آنها تشکیل می‌شود نیز قابل استفاده است. صف‌های ایستگاه تاکسی،‌مراکز تفریحی و به نوعی هر کجا که صفی در کار باشد می‌توان از تجهیزات زیپ‌لاین استفاده کرد.

از طرف دیگر می‌توان دیدگاه مدیریتی نیز نسبت به این تجهیزات داشت، مدیرانِ مراکزِ بزرگ قادر هستند با بررسی اطلاعات به دست آمده از طریق این سنسورها میزان سرعت عمل افرادی که پای صندوق مشغول به کار هستند را نیز زیر نظر داشته باشند.

جالب اینجاست که در حال حاضر هیچ فروشگاهی تمایلی به استفاده از این سیستم نشان نداده است اما به توجه به کارآمد بودن سیستم زیپ‌لاین بدون شک در آینده نزدیک شاهد جا افتادن این فناوری خواهیم بود.

cnet.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.