بلک‌بری حداقل یک گوشی اندرویدی در سال 2016 عرضه می‌کند

گوشی هوشمند بلک‌بری Priv به عنوان اولین گوشی اندرویدی این شرکت کانادایی به دلیل طراحی عالی، صفحه‌نمایش چشمگیر و عملکرد مناسب توانست نظر منتقدین را جلب کند و سرانجام کورسوی امیدی را برای این شرکت در حال ورشکستگی روشن کند. حالا طبق گفته مدیرعامل این شرکت بلک‌بری حداقل یک گوشی اندرویدی دیگر را نیز در سال جدید میلادی عرضه خواهد کرد.

0

در حاشیه نمایشگاه CES 2016 در لاس‌وگاس آقای چن مدیرعامل بلک‌بری اعلام کرد که این شرکت در سال 2016 حداقل یک و شاید دو گوشی اندرویدی جدید عرضه خواهد کرد. در حال حاضر این شرکت مشغول عرضه BlackBerry Priv در 31 کشور دنیاست و درحالی‌که سیستم‌عامل بلک‌بری 10 دارای گواهینامه امنیتی دولتی است اما هنوز برنامه‌ای برای عرضه یک گوشی جدید با سیستم‌عامل BB OS وجود ندارد. بعضی شایعات هم ادعا می‌کنند بلک‌بری قصد دارد به کلی اندروید را جانشین سیستم‌عامل خود کرده و توسعه BB OS را متوقف کند.

به هر حال این شرکت متوجه شده که سود و درآمد بازار حالا در بخش کاربران عادی است و آن‌ها بیشتر به تنوع اپلیکیشن‌ها، صفحه‌نمایش بزرگ و جذاب و دوربین اهمیت می‌دهند تا امنیت. بلک‌بری کماکان می‌تواند سرویس‌های محبوب خود مانند مسنجر را در اندروید نیز عرضه کند و پریو ثابت کرد که کیبورد فیزیکی کشویی هنوز هم می‌تواند در گوشی‌های هوشمند امروزی حضور داشته باشد. آقای چن درمورد سودآوری دوباره این شرکت در سال جاری میلادی امیدوار است و می‌گوید از فروش پریو راضی بوده و کماکان نسبت به آن خوش‌بین است.

Blackberry-Passport

گفته می‌شود بلک‌بری در سه‌ماهه سوم سال 2015 حدود 700 هزار گوشی هوشمند فروخته که اکثراً ترکیبی از گوشی‌های Priv و Passport بوده است. به این ترتیب بلک‌بری شاید نهایتاً تصمیم بگیرد که مانند بسیاری شرکت‌های دیگر اندروید را به عنوان پلتفرم اصلی خود انتخاب کرده و با پشتوانه اعتبار خود در این بازار رقابت کند.

AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.