باتری گوشی‌های هوشمند آینده در هنگام حرکت کاربر به طور خودکار شارژ خواهد شد

یکی نیست که ضعیف‌ترین بخش گوشی‌های هوشمند پیشرفته کنونی عمر شارژ باتری آن‌هاست. درحالی‌که شرکت‌های سعی می‌کنند با کاهش مصرف پردازنده و یا بزرگ‌تر کردن باتری این مشکل را رفع کنند محققان در حال توسعه یک باتری هستند که از حرکت طبیعی کاربران انرژی ذخیره می‌کند.

0

شاید ساعت‌هایی را دیده باشید که با حرکت مچ شارژ می‌شوند، تصور کنید چنین فناوری برای گوشی هوشمند شما نیز وجود داشته باشد. فناوری مورد استفاده شبیه به همین باتری‌های لیتیوم یونی گوشی‌های کنونی است با این تفاوت که باتری جدید آن‌قدر انعطاف‌پذیر است که در بند ساعت‌های هوشمند نیز جا می‌شود. درحالی‌که باتری‌های کنونی هنگام شارژ انرژی را ذخیره کرده و در استفاده مصرف می‌کنند سلول‌های باتری محققان دانشگاه MIT انرژی مکانیکی را به الکتریسیته تبدیل خواهند کرد.

Flexible-battery

بخشی از باتری به دست و یا پا متصل خواهد شد و حرکات روزانه شامل خم و راست کردن آن‌ها باعث خم شدن دو ورقه باریک از آلیاژ لیتویم می‌شود که با لایه‌ای از پلیمر متخلخل جدا شده و در محلول الکترولیت غوطه‌ور هستند. این خم شدن یک جریان الکتریکی بین دو ورقه ایجاد می‌کند که می‌تواند توسط گوشی، تبلت یا ساعت هوشمند شما مصرف شود.

در‌حالی که روش‌های مشابه تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی دارای جریان خروجی و پالس کمی بودند این مشکل در باتری‌های جدید رفع شده است. به این ترتیب تنها با ساعتی پیاده‌روی قادر خواهید بود تا باتری گوشی هوشمندتان را بدون هیچ هزینه‌ای شارژ کنید.

این تحقیق بسیار جذاب و مهم است چرا که با استفاده از یک طراحی ساده در ساختار دستگاه تبدیل انرژی مکانیکی را از طریق یک راه الکتروشیمیایی به الکتریسیته امکان‌پذیر می‌کند. مهم‌تر این‌که جریان خروجی بسیار قوی بوده و طول پالس طولانی دارد. این مورد بسیار اهمیت دارد چرا که سایر روش‌های گرفتن انرژی مشابه دارای مشکل کمبود جریان و یا طول پالس پایین هستند. – وو ونژو، استادیار دانشگاه صنعتی پوردو

علاوه بر این کاربر با این روش به تحرک تشویق شده و در مصرف برق نیز صرفه‌جویی خواهد شد. البته نباید انتظار داشته باشید که این فناوری به این زودی‌ها به مرحله تولید انبوده برسد چرا که هنوز راه زیادی چه از نظر طول عمر، چه قیمت و چه خطرات احتمالی زیستی وجود دارد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.