تماشا کنید: گوریلا گلس چگونه در خودرو، دیوارها و یخچال فریزرهای آینده جای خواهد گرفت؟

شیشه مقاوم گوریلا گلس ابتدا برای محافظت از صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها معرفی شد و تمامی شرکت‌های تولیدکننده این گجت‌ها از آن استقبال کردند. پس از آن شرکت Corning گستره محصولات خود را به لپ‌تاپ‌ها و سایر گجت‌ها نیز رساند و حالا در نمایشگاه CES 2016 از حضور این شیشه مقاوم در خودرو، دیوارها و یخچال‌ها پرده‌برداری شده است.

0

پنج سال پیش شرکت کورنینگ یک ویدئو با عنوان “روزی ساخته شده از شیشه” منتشر کرد (ویدئوی بالا) که در آن به کاربرد شیشه‌های مقاوم تقریباً در تمامی جنبه‌های زندگی پرداخته شده بود و حالا این شرکت در غرفه خود در CES 2016 این رؤیا را به حقیقت تبدیل کرده است.


کورنینگ امیدوار است با حضور در CES توجه شرکت‌های نرم‌افزاری را به محصولاتش جلب کرده و آن‌ها را متقاعد کند تا نرم‌افزارهایی برای کاربردهای مختلف این شیشه در لوازم مختلف زندگی توسعه دهند. در تصویر زیر کارایی گوریلا گلس را در شیشه جلو و داشبورد خوردو مشاهده می‌کنید. شرکت فورد قول داده تا از Gorilla Glass در شیشه جلوی خوردوی GT بعدی خود استفاده کند چرا که وزن کمتری نسبت به شیشه‌های کنونی دارد. گوریلا گلس همچنین می‌تواند کمی خمیده ساخته شود تا کار با آن آسان‌تر شود.

Gorilla-Glass-in-car

تصویر زیر نیز مربوط به استفاده از گوریلا گلس در یخچال‌هاست که می‌تواند از نظر تحمل ضربه و خش مقاومت بهتری داشته باشد.

Gorilla-Glass-on-fridge

این دیوار بزرگ که از 10 تلویزیون 55 اینچی ساخته شده است نیز توسط گوریلا گلس محافظت می‌شود.

Gorilla-Glass-on-walls

سرفیس ابتدایی مایکروسافت را به خاطر دارید؟ کورنینگ فکر می‌کند گوریلا گلس می‌تواند محافظ ایده‌آلی برای چنین رایانه‌هایی باشد.

Gorilla-Glass-on-surface

و سرانجام ویترینی از شرکت Under Armour را مشاهده می‌کنید که یک صفحه شیشه‌ای لمسی مشتری را در انتخاب محصولات راهنمایی خواهد کرد.

Gorilla-Glass-on-storefront

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.