یاهو بیش از هزار نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند

یاهو در چند سال اخیر وضعیت خوبی ندارد و پس از تغییر مدیرعامل و تعطیلی بسیاری از سرویس‌های این شرکت حالا نوبت به اخراج کارمندان رسیده است.

0

هفته اخیر برای یاهو تقریباً یک کابوس بوده است. ابتدا تعطیلی سرویس ویدئوهاب Yahoo Screen و سپس یک پرونده حقوقی بزرگ برعلیه این شرکت که ادعا می‌کند یاهو پیامک‌های ناخواسته برای کاربرانش ارسال می‌کند. (ظاهراً در برخی کشورها ارسال پیامک ناخواسته جرم محسوب می‌شود!) به هر حال به تازگی خبر رسیده که یاهو قصد دارد ده درصد از نیروی کار خود یعنی حدود هزار کارمند را اخراج کند.

به گفته Business Insider بخش کسب‌وکار سانه، عملیات اروپا و گروه‌های فناوری پلتفرم بیشترین ریزش کارمند را خواهد داشت. گفته می‌شود این تعدیل نیرو در همین ماه میلادی به وقوع بپیوندد آن هم در حالی که در سال 2015 نیز 14 درصد از کارمندان یاهو اخراج شده بودند. یکی از سهام‌داران یاهو شرکت Starboard Value در بیانه روز چهارشنبه خود اعلام کرد که از تصمیم این شرکت در جداسازی بخش کسب‌وکار اینترنتی استقبال نمی‌کند و این تصمیم یاهو غیرقابل قبول بوده و رهبری فعلی این شرکت را به نابودی خواهد کشاند!

Yahoo-shares

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید ارزش سهام یاهو در سال 2015 به شدت کاهش یافته و این روند نزولی هنوز هم ادامه دارد.

VentureBeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.