کورتانا مایکروسافت به صورت پیش‌نصب بر روی سایانوژن‌مد 12.2 حاضر خواهد بود

مایکروسافت هنوز در گیر و دار روانه کردن نسخه ویندوز ۱۰ برای گوشی‌های لومیا است اما این امر باعث نمی‌شود جلوی سایر شرکت‌ها را از انتشار اپلیکیشن‌های این شرکت در پلتفرم‌های دیگر بگیرد، این‌گونه که پیداست کورتانای مایکروسافت به صورت پیش‌نصب بر روی سایانوژن مد 12.2 نصب خواهد بود.

0

اپلیکیشن آفیس شرکت مایکروسافت مدتی است که به محصولات اپل راه‌ پیدا کرده،‌این اپکلیکیشن پر طرفدار در مدهای سایانوژن نیز به صورت پیش‌نصب قرار دارد اما اکنون سایانوژن‌مد کورتانا را نیز به صورت پیش‌نصب در اختیار دارد تا جمع اپلیکیشن‌های مایکروسافتی در گوشی‌های اندرویدی جمع‌تر شود.

همان‌گونه که اشاره شد نفود اپلیکیشن‌های مایکروسافت به مد‌های سایانوژن به هیچ وجه دور از ذهن نبود اما پیش از این شایع شده بود که سایانوژن دستیار صوتی گوگل را در رام‌های کاستوم‌ شده خود نسبت به کورتانا ترجیح می‌دهد. با این حساب می‌توان گفت مشخص نیست پشت پرده چه صحبتی میان مایکروسافت و سایانوژن انجام شده اما آنچه در مد ۱۲.۱ سایانوژن شاهد هستیم دستیار صوتی کورتانا است و خبری از دستیار صوتی گوگل در این مد به چشم نمی‌خورد. البته از این نکته نیز نباید غافل بود که میزان تعامل این دستیار صوتی با مد جدید سایانوژن مشخص نشده است. چیزی که فعلا می‌دانیم بر اساس صحبت‌های کاربران در انجمن اینترنتی وا‌ن‌پلاس است،‌ در این انجمن ذکر شده کاربران قادر هستند دستیار صوتی کورتانا را که به صورت پیش‌فرض نصب شده به راحتی حذف کنند.

سایانوژن پیش از این اعلام کرده بود تمایل دارد کورتانا امکاناتی را که سیری و گوگل Now قادر به انجام آن نیستند را انجام دهد، برای نمونه می‌توان صدور فرمان‌های صوتی پیشرفته در اپلیکیشن‌هایی نظیر اسپاتیفای را می‌توان نام برد. به هر ترتیب باید ببینیم در آینده دستیار صوتی کورتانا به چه نحوی قادر است با رام‌های سایانوژن تعامل برقرار کند.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.