مایکروسافت سرانجام سه‌شنبه 22 دی‌ماه اینترنت اکسپلورر 8، 9 و 10 را رسما بازنشسته می‌کند!

این شرکت در تابستان سال 2014 اعلام کرده بود که پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 8،9 و 10 را پایان خواهد داد.

1

مایکروسافت پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 8، 9 و 10 را در تاریخ 22 دی ماه پایان خواهد داد. این شرکت قصد دارد تا در تاریخ مذکور با عرضه‌ی یک افزونه کاربران با به به‌روزرسانی مرورگر خود به یکی از مرورگرهای جدیدتر ترغیب کند.

پایان پشتیبانی به معنای این است که نسخه‌های قدیمی این مرورگر از این پس صاحب به‌روزرسانی‌های امنیتی و فنی نخواهند شد و کاربران آن‌ها نسبت به دیگران در معرض خطر بیشتری از سوی هکرها قرار می‌گیرند. افزونه‌ی آخر این مرورگر که به تازگی معرفی شده چند باگ دیگر را هم تعمیر می‌کند و علاوه بر آن اعلان “پایان زندگی” را به اینترنت اکسپلورر می‌افزاید که به کاربر می‌گوید به IE 11 یا مایکروسافت ادج، جانشین این مرورگر آپدیت کند.

حرکت تازه‌ی مایکروسافت مدت‌ها در حالت انتظار به سر می‌برد. این شرکت در تابستان سال 2014 اعلام کرده بود که پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 8،9 و 10 را پایان خواهد داد. در ماه مارس سال گذشته، مایکروسافت وضعیت “میراث” را به این مرورگرها اضافه کرد که نشان می‌داد آن‌ها تنها برای مدتی محدود جهت همخوان شدن سایت‌ها با مرورگرهای جدید به حیات خود ادامه می‌دهند.

با این وجود تخمین‌ها نشان می‌دهد که چند صد میلیون کاربران هنوز از مرورگرهای قدیمی مایکروسافت استفاده می‌کنند. این تعداد کاربران به زودی افراد در معرض خطر به شمار می‌روند و مایکروسافت امیدوار است که پیغام‌های “پایان زندگی” این شرکت حداقل چند میلیونی را وادار به به‌روزرسانی بکند.

این احتمال هم همیشه وجود دارد که کاربران به طور کلی به سراغ مرورگری دیگر از شرکت‌های دیگر بروند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سا می‌گوید

    نهههههههههههههههههههههههههههههههههه