رونمایی سن‌دیسک از Sandisk X400 بارکترین درایو SSD‌ جهان

شرکت سن‌دیسک لحظاتی پیش، پس از فلش مموری 200 گیگابایتی بی‌سیم خود، از  باریک‌ترین درایو SSD‌ جهان با نام Sandisk X400 رونمایی کرد.

0

همان‌گونه که در جریان هستید استفاده از حافظه‌های SSD به امری مرسوم در بین تولیدکنندگان لپ‌تاپ، تبلت و حتی پی‌سی در جهان بدل شده به طوری که جایگزینی کامل آن‌ها به جای هاردهای HHD در آینده‌ای نزدیک قابل پیش‌بینی است. یکی از مزیت‌های اصلی حافظه‌های SSD نسبت به هارد دیسک‌های فیزیکی، ضخامت و جایگیری کم آن‌هاست.

در همین رابطه به نظر می‌رسد ضخامت این دست از حافظه‌های ذخیره‌سازی بیش از پیش کاهش خواهد یافت زیرا صبح امروز شرکت سن‌دیسک از مدل جدیدی با نام Sandisk X400 تحت سری M.2 SSD رونمایی کرد که تنها 1.5 میلی‌متر ضخامت دارد. بدین ترتیب می‌توانیم Sandisk X400 را باریک‌ترین حافظه 1 ترابیتی SSD جهان بنامیم.

به گفته شرکت سازنده، اصلی‌ترین هدف از ساخت این وسیله، کاهش مدت زمان بوت سیستم‌عامل، اجرا سریع‌تر اپلیکیشن‌ها و کاهش مصرف انرژی منبع می‌باشد. به عقیده معاون مدیر در بخش بازاریابی کلاینت‌های این شرکت Tarun Loomba، پیش‌بینی می‌شود با تحقق همین 3 هدف در سال آینده بیش از 70 درصد دارندگان پی‌سی به سمت استفاده از حافظه‌های SSD روی‌آورند.

جالب است که بدانید سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات به شکل متوالی در Sandisk X400 به ترتیب به 545 و 520 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید. تمامی اطلاعات این حافظه که در ظرفیت‌های 128، 256، 512 گیگابایتی نیز تولید گردیده با فناوری AES 256 رمز گزاری شده و دارایمکانیزم تصحیح خودکار خطای TCG Opal 2.0 می‌باشد.حافظه مذکور از استاندارد DataGuard برای حفاظت از اطلاعات کاربران استفاده می‌کند، این در حالی است که به لطف فناوری نسل ششمی X3، کاهش 90 درصدی مصرف انرژی نسبت حافظه‌های رایج را در پی خواهد داشت.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.