رونمایی سونی از سه تلویزیون اندرویدی جدید با طعم 4K HDR و حاشیه فوق باریک

شرکت سونی که امسال حضور کمرنگ‌تری در نمایشگاه CES 2016 داشته، ساعاتی پیش از 3 تلویزیون هوشمند جدید با نام‌های XBR-X930D, XBR-X940D و XBR-X850D, رونمایی کرد.

0

در وصف دستگاه‌های جدید سونی همین بس همه همگی آن‌ها قادر هستند تصاویری را با وضوح 4K و در محدوده دینامیکی بالا ارائه دهند. البته ناگفته نماند که سونی برای اولین بار تصمیم گرفته که از پلتفرم اندروید تی‌وی، در تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده کند.

طبق اعلام شرکت سازنده مدل XBR-X940D تنها در سایر 75 اینچی تولید خواهد شد، این در حالی است که مدل XBR-X850D در سایزهای 55, 65, 75, و 85 اینچ قابل سفارش می‌باشند؛ البته مدل XBR-X930D نیز کمی بعد در نسخه‌های 65. 55 اینچ به بازار خواهد آمد.

هر سه مدل دارای بدنه‌ای بسیار باریک و تقریباً بدون حاشیه، پنل ترایلومینس سونی هستند و این در حالی است که مدل XBR-X930D, از قابلیت به نام درایو Slim Backlight بهره می‌برد که باعث توزیع نور زمینه یکسان در تمام سطح نمایشگر می‌شود. تمام این مدل‌ها به فناوری انحصاری تریلومینوس مجهز شده‌اند که قدرت افزایش کیفیت و نمایش خیل عظیم‌تری از رنگ‌ها را در پنل های LCD و TFT فعال می‌کند. این فنّاوری قابلیت اضافه شدن به پنل های موبایل و تلویزیون را دارد.

علاوه بر این تراشه X1 در این مدل‌ها به کار رفته که به عقیده شرکت سازنده قادر است رنگ مشکی عمیق‌تر و رنگ‌های متنوع واقعی‌تری با کنتراست بالاتر را ارائه کند. البته همان‌گونه ک گفته شد، این محصولات از پلتفرم اندروید تی‌دی قدرت گرفته‌اند از این رو قابلیت اتصال بی‌سیم به گوشی، تبلت و حتی Google Cast را دارند. در پایان لازم به ذکر است که این شرکت ژاپنی، نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند خود را به اپلیکیشنی تجهیز کرده که اجازه می‌دهد فیلم‌های با وضوح 4K HDR را به صورت استریم تماشا کنید.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.