رونمایی نیکون از D500؛ دوربینی برای عصر ارتباطات

شاید با پیشرفت عکاسی در گوشی‌های هوشمند امروزی تصور کنید که آن‌ها رقیبی برای دوربین‌های حرفه‌ای و گران DSLR هستند اما نیکون اعتقاد دارد دوربین‌ها و گوشی‌ها می‌توانند با هم همکاری کنند! دوربین جدید D500 نیکون امروز با تمرکز بر روی اتصال و ارتباط در نمایشگاه CES 2016 رونمایی شد.

0

پس از معرفی دوربین پرچم‌دار Nikon D5 حالا نوبت به دوربینی برای کاربری متفاوت رسیده است. این دوربین 20.9 مگاپیکسلی به فناوری ارتباطی هوشمند پیشرفته مجهز شده و می‌تواند به خوبی با گوشی هوشمندتان ارتباط برقرار کند. با وجود استفاده از یک سنسور کوچک‌تر APS-C نسبت به D5 این دوربین از همان پردازنده سریع Expeed 5 و سیستم فوکوس خودکار 153 نقطه‌ای بهره می‌برد. به این ترتیب D500 قادر است در هر ثانیه 10 عکس قبت کرده و تا 200 عکس با فرمت RAW ذخیره کند. D500 از بازه ISO بین 100 تا 51200 برخوردار است که می‌تواند تا 1.64 میلیون نیز افزایش یابد. همچنین صفحه‌نمایش این دوربین مانند D5 قابلیت باز شدن در زاویه‌های مختلف را نیز دارد.

Nikon-D500-back

دیگر دوران خرید دو دوربین مجزا برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای گذشته و D500 حالا می‌تواند با وضوح Ultra HD 4K و با سرعت 30 fps فیلمرداری کرده و آن را هم‌زمان به کارت حافظه QXD (یا SD) و HDMI منتقل کند. تغییر ISO در حین فیلم‌برداری به آرامی انجام می‌شود و سیستم ضدلرزش 3 محوره به همراه فناوری D-Lightning برای جلوگیری از ورود نور بیش از حد نیز برای آن تعبیه شده است.

Nikon-D500-connectivity

اما بخش شگفت‌انگیز دوربین اتصال هوشمند آن با آخرین نسخه SnapBridge است. این دوربین با استفاده از بلوتوث 4.0 کم مصرف به گوشی هوشمند شما متصل خواهد شد و همچنین به لطف NFC و WiFi می‌توانید به سرعت هرچه بیشتر تصاویر گرفته شده توسط دوربین را به گوشی خود منتقل کنید. این دوربین شبیه به D810 از بدنه منیزیمی برخوردار بوده و به نوعی یک جانشین برای مدل D300s محسوب می‌شود که هفت سال پیش عرضه شده بود. D500 حالا گران‌ترین دوربین سری DX نیکون محسوب شده و با قیمت 2000 دلار برای بدنه تنها و یا 3070 دلار با لنز 80-16 میلی‌متری f/3.5-5.6 VR دو ماه دیگر عرضه خواهد شد.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.