اپل به سرقت فناوری ضربان قلب مورد استفاده در اپل واچ متهم شد!

یکی از ویژگی‌های کلیدی ساعت هوشمند اپل واچ مانند هر ساعت هوشمند دیگری حسگر ضریان قلب است. این حسگر که ظاهراً چندماه پیش جان یک نفر را نیز از مرگ نجات داده بود حالا مورد شکایت یک شرکت بیومتریک با نام Valencell قرار گرفته است که ادعا می‌کند اپل به صورت غیرقانونی از فناوری این شرکت استفاده می‌کند.

0

به گفته Valencell هر دو شرکت اپل و Fitbit در جلسه‌ای با مسئولین این شرکت برای استفاده از فناوری حسگر ضربان قلب آن در محصولات خود مذاکره کرده‌اند اما توافقی در این جلسه حاصل نشده است. اما ظاهراً هر دو شرکت اپل و Fitbit از این فناوری در محصولات خود مانند اپل واچ، Fitbit Charge HR و Fitbit Surge استفاده کرده‌اند و حالا هر دو شرکت مورد شکایت Valencell قرار گرفته‌اند.

این شرکت ادعا می‌کند که آدرس‌های آی‌پی مربوط به اپل کاغذهای سفیدی را از وب‌سایت Valencell دانلود کرده‌اند. به ادعای این شرکت هفت کارمند اپل که در سرقت این اطلاعات و توسعه این فناوری برای ساعت اپل واچ نقش داشته‌اند را شناسایی کرده است. گفته می‌شود ال‌جی و اینتل نیز در حال مذاکره با Valencell برای استفاده از فناوری‌های این شرکت در محصولات خود هستند.

در حالی که اپل به صورت رسمی در مورد این شکایت اظهار نظر نکرده اما طبق پتنت‌های ثبت شده به نظر می‌رسد این شرکت از سال 2010 تصمیم به استفاده از سنسورهای ضربان قلب در گوشی‌های آیفون به صورت الکترودهایی در بدنه این گوشی بوده است. به هر حال بعید است که چنین شکایتی جلوی فروش اپل واچ را بگیرد و احتمالاً اپل و همچنین Fitbit با توافق بر سر مبلغی نسبتاً هنگفت خودشان را از یک دادگاه دیگر نجات خواهند

CultOfMac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.