انتشار تصاویر منتسب به نمونه اولیه ساعت هوشمند نوکیا که هیچگاه به بازار عرضه نشد

بدیهی است که برخی از محصولات شرکت‌های فناوری به دلایلی از قبیل نبود تقاضا در بازار هیچ‌گاه به مرحله تولید انبوه نمی‌رسند. در همین رابطه روز گذشته اسنادی از پروژه لغو شده ساعت هوشمند نوکیا که بعدها به مایکروسافت محول شد به بیرون درز پیدا کرد.

0

تا پیش از این نیز تصاویری از گوشی لومیا 1030 که بسیاری آن را جایگزین لومیا 1020 می‌دانستند و با کد داخلی مک‌لارن شناخته می‌شد از سوی نوکیا منتشر شده بود. در هر حال این اطلاعات نشان می‌دهد هنگامی که اپل در حال کار بر روی ساخت اپل واچ بوده، شرکت نوکیا توانسته است این ساعت هوشمند را ساخته و به افرادی محدود و ویژه نشان دهد. بر اساس گفته‌های منبع لو دهنده، این ساعت هوشمند در زمان ساخت با کد اختصاری “Moonraker” شناخته می‌شده، اما پس از واگذاری بخش کسب‌وکار موبایلی فنلاندی‌ها به مایکروسافت روند توسعه آن متوقف شده است.

The-alleged-canceled-Nokia-smartwatch

تصاویر نسخه اولیه ساعت هوشمند نوکیا نشان می‌دهد که این گجت با نمایشگری مربعی شکل و لمسی از سیستم‌عامل ویندوز (نسخه‌ای خاص) قدرت گرفته و دارای رابط کاربری مترو می‌باشد. البته در نگاه اول به Moonraker، بدون شک به یاد ساعت هوشمند ال‌جی جی واچ که آن نیز از نمایشگری با همین شکل شمایل بهره می‌برد خواهید افتاد.

این ساعت همانند بسیاری از ساعت‌های هوشمند رایج به سنسورهایی از جمله ژیروسکوپ، شتاب سنج  و حتی میکروفون داخلی مجهز بوده و طبق گفته منابع نزدیک به نوکیا، تعداد کم همین سنسورها علت اصلی توقف کل پروژه بوده است. همچنین ساعت هوشمند نوکیا این قابلیت را داشته تا به عنوان وسیله‌ای جهت کنترل از راه دور دوربین گوشی هوشمند کاربر نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ توانایی همگام‌سازی با اپلیکیشن فیس‌بوک، Mix Radio و ایمیل نیز از دیگر قابلیت‌های این ساعت بوده‌ است.

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.