با اسکلت کمکی جدید قادر به برداشتن اجسام 30 کیلویی با تحمل 5 کیلوگرم وزن هستید

شرکت ژاپنی اینوُفیس (Innophys) اسکلت پوشیدنی جدیدی را رونمایی کرد که با پوشیدن آن می‌توانید اجسام ۳۰ کیلویی را به راحتی بلند کنید گویی که ۵ کیلوگرم وزن دارند.

0

علاقه‌مندان تکنولوژی، فناوری‌های پوشیدنی را با ساعت و عینک‌های هوشمند می‌شناسند؛ اما این فناوری دامنه بسیار وسیعی دارد و در قسمت‌های مختلفی از زندگی می‌تواند به کمک انسان بیاید، یکی از این موارد بالا بردن میزان قدرت انسان است، همان‌گونه که اشاره شد این اسکلت جدید برای بلند کردن اجسام سنگین کاربرد دارد. اسکلت ساخته شده توسط این شرکت ژاپنی به تنهایی اجسام را بلند نمی‌کند اما کسی که آنرا به تن کرده قادر است اجسام را با وزنی کمتر از وزن واقعی بلند کند.

Innophys-muscle-pack

شرکت اینوُفیس که زیر مجموعه‌ای از دانشگاه علوم توکیو به حساب می‌آید، این اسکلت جدید را حدود یک ماه پیش در نمایشگاه بین‌المللی روباتیک رونمایی کرد. هدف اصلی این اسکلت جدید کمک به کارگرانی است که مجبور هستند هر روز بارهای سنگینی را جابجا کنند، به این ترتیب صنایع مختلف و کشاورزی می‌تواند بازار خوبی برای این اختراع جدید باشد.

از طرف دیگر جمعیت ژاپن نیز روز به روز در حال پیر شدن است و این اسکلت جدید می‌تواند کمک حال آنها باشد. در حال حاضر ۲۶ درصد از جمعیت ژاپن را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می‌دهد، از این میزان حدود ۱۳ درصد بالاتر از ۷۵ سال سن دارند و انتظار می‌رود جمعیت  افراد مسن در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده از این مقدار هم بیشتر شود. اینجاست که اسکلت ساخت ژاپنی‌ها به کمک افرادی که از سالمندان نگه‌داری می‌کنند می‌آید تا سالمندان را به راحتی و با تحمل وزن کمتر از رخت‌خواب بلند کنند و حمل و نقل راحت‌تری داشته باشند.

این اسکلت هوشمند که در حال حاضر با نام سوئیت عضله شناخته می‌شود در دو مدل ساخته شده است، مدل استاندارد سوئیت عضله کمک می‌کند تا اجسام ۳۰ کیلویی با تحمل وزن ۵.۵ کیلو بلند شوند، مدل دیگر این محصول قادر است اجسام ۲۲ کیلویی را با وزن ۴.۲ کیلوگرم بلند کند.

اسکلت هوشمند، سوئیت هوشمند یا هرآنچه که نام آنرا بنامیم در حال حاضر مراحل تولید خود را پشت سر گذاشته است و از طریق اینترنت قابل خریداری است، شرکت ژاپنی اینوُفیس محصول جدید خود را به قیمت ۴ هزار و ۹۰۰ دلار به صورت آنلاین به فروش می‌رساند و برای اجاره هم می‌توان با  پرداخت مبلغ ۲۵۰ دلار در ماه از آن به صورت امانت استفاده کرد.

slashgear.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.