ایان مورداک خالق توزیع لینوکس دبیان در 42 سالگی درگذشت

جسد ایان مورداک خالق و بنیانگذار توزیع لینوکس دبیان دوشنبه گذشته در خانه‌اش در سن‌فرانسیسکو کشف شد. علت مرگ او هنوز مشخص نشده است.

1

مورداک شخصیت برجسته‌ای در جنبش‌های متن باز به حساب می‌آید. پروژه دبیان و همچنین کار او در پروژه داکر بسیار تاثیرگذار به حساب می‌آید. مورداک توزیع لینوکس دبیان را در سال 1993 منتشر کرد که در ان زمان در حال تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه پردو بود و نام این توزیع را با ترکیب ابتدای نام همسر خود که دبرا نام داشت و انتهای نام کوچک خود انتخاب کرد.وی همچنین در آن دوران خالق سیستم نصب بسته‌های متن باز با نام apt-get بود.

مورداک در طول زندگی خود مدیریت اجرایی بنیاد لینوکس و کار در سان میکروسیستم را تجربه کرد و اخیرا در داکر مشغول به فعالیت بود که کار با او را بسیار فوق‌العاده و شگفت‌انگیز توصیف کرده‌اند.

Ian-Murdock-suicide

در خصوص علت مرگ ایان مورداک هنوز اطلاعات بیشتری منتشر نشده است اما نگاهی به آخرین توئیت‌های منتشر شده از سوی ایان نشان می‌دهد که او با پلیس درگیر بوده و پس از بازگشت به خانه و انتشار آخرین توئیت‌های خود که بعد از مدتی پاک شده است احتمالا دست به خودکشی زده است. البته اینها تنها احتمال موجود هستند و هنوز نتیجه نهایی از سوی مسئولان محلی اعلام نشده است.

techcrunch

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمیدرضا همت یار می‌گوید

    من الان دارم این مطلبو با دبیان و میز کار گنوم میخونم …….دمش گرم …….خدارحمتش کنه