گوگل 600 میلیون دلار برای ساخت پانزدهمین دیتاسنتر جهانی خود هزینه خواهد کرد

به گزارش وال‌استریت ژورنال، شرکت گوگل در نظر دارد پانزدهمین دیتاسنتر جهانی خود را در ایالات کلارکسویل تنسی ایالات‌متحده بنا کند.

0

ساختمانی که گوگل برای ساخت دیتاسنتر جدید خود در نظر گرفته هم‌اکنون در تملک شرکت سازنده قطعات نیمه‌هادی Hemlock قرار دارد. پیش‌بینی‌های صورت گرفته بر آن‌اند که مانتین ویوها برای بنا کردن این مقر جدید دست‌کم مبلغ 600 میلیون دلار هزینه خواهند کرد.

هرچند گوگل قصد دارد از زیرساخت‌های موجود در این مکان برای افزایش ظرفیت موتور جستجوگر خود استفاده کند اما آن‌طور که از شواهد امر پیداست، این شرکت برنامه‌هایی به‌منظور بهره‌گیری از جدیدترین فنّاوری‌های موجود در جهت تبدیل کردن این مکان به پیشرفته‌ترین دیتاسنتر جهان دارد. فرماندار ایالات کلارکسویل تنسی بیل جانسون معتقد است که ساخت چنین بناهایی نشان دهنده همکاری متداول نهادهای حکومتی با شرکت‌های خصوص بوده و زمینه‌ساز پیشرفت منطقه و ایجاد اشتغال خواهد شد.

این پروژه همچنین به گوگل در زمینه پیاده‌سازی پروژه‌های جدید در جهت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و همکاری با نیروگاه‌های تولید توان الکتریکی در این زمینه، کمک خواهد کرد. البته جالب است که بدانید دیتاسنتر جدید گوگل در نزدیکی واحد Google Fiber Devision قرار داشته و یک موقعیت ایده آل برای این شرکت به شمار می‌آید زیرا از معافیت‌های مالیاتی ناشی از بازیابی یک صنعت ورشکسته برخوردار می‌شود که هزینه‌های نهایی را به‌شدت پایین خواهد آورد.

در هر حال بدیهی است که ساخت و تجهیز بزرگ‌ترین دیتاسنتر جهان کار آسانی نبوده و گوگل نیز به این امر اذعان کرده است که تکمیل این پروژه ممکن است سال‌ها به طول انجامد. بر این اساس در فاز اولیه حدود 70 تکنسین و مهندس شبکه محلی تحت نظارت این شرکت مشغول به کار خواهند شد که تعداد آن‌ها با تکمیل فازهای بعدی به مرور زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.