تماشا کنید: مقایسه سرعت آیفون 6S پلاس با لومیا 950 ایکس‌ال و نکسوس 6P

شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های موبایل سالانه محصولات مختلفی را روانه بازار می‌کنند اما تنها گوشی‌های پرچمدار هستند که برای رقابت تا دندان مسلح می‌شوند، به همین منظور یکی از کاربران یوتیوب سرعت گوشی‌های تراز اول شرکت‌های مختلف را در مسابقه‌ای پایاپای محک زده است. در این آزمایش گوشی‌های آیفون 6s پلاس، نکسوس 6P و لومیا 950XL با یکدیگر رقابتی نفس‌گیر دارند.

4

این آزمایش توسط یکی از کاربران علاقه‌مند به گوشی‌های موبایل ترتیب داده شده است و به صورت مرحله‌ای طراحی شده تا سرعت گوشی‌ها در انجام کارهای مختلف سنجیده شود. برای اینکه مشخص شود گوشی‌های شرکت کننده در این مقایسه چند مرده حلاج هستند، اپلیکیشن‌های آمازون و نت‌فلیکس در کنار بازی محبوب تِمپِل‌ران ۲ به صورت همزمان در این گوشی‌ها اجرا می‌شود.

همان‌گونه که انتظار داشتیم آیفون 6s پلاس به لطف پرازنده A10 خود که از معماری ۶۴ بیتی بهره می‌برد توانست در ظرف کمتر از یک دقیقه یا بهتر بگوییم دقیقاً ۵۸.۹ ثانیه این اپلیکیشن‌ها را باز کند. گوشی نکسوس 6P توانست با رکورد ۱ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۶۸ صدم ثانیه در رتبه دوم قرار بگیرد و لومیا 950XL با یک دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۱۰ صدم ثانیه رتبه آخر را از آن خود کرد.

در مرحله بعدی این آزمایش نیز آیفون 6s پلاس خوش درخشید و توانست با زمان یک دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۷۴ صدم ثانیه جای خود را به عنوان برنده بی‌چون و چرای مسابقه محکم کند، بد نیست بدانید این مدت زمان دقیقاً دو برابر رکورد لومیا بود.

البته به نتایج این آزمایش آنچنان که باید و شاید نمی‌توان اطمینان کرد و سرعت باز کردن اپلیکیشن‌ها به هیچ‌وجه به معنای سرعت گوشی در سایر عملکردها نیست. در این بین نقش توسعه‌دهندگان‌ نرم‌افزاری را نیز نباید نادیده گرفت چرا که بهینه سازی اپلیکیشن با سخت‌افزار یک گوشیِ به خصوص می‌تواند نقش مهمی در سرعت اجرای آن داشته باشد.

به هر ترتیب اگر بخواهیم از روی این ویدئو قضاوت کنیم باید گفت آیفون 6s پلاس یکی از سریع‌ترین گوشی‌های بازار است. در پایان باید گفت، مشاهده اجرای اپلیکیشن‌های مختلف بر روی این سه گوشی پرچمدار خالی از لطف نیست، پیشنهاد می‌کنیم آنرا از دست ندهید:

cultofandroid.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. alireza_asol می‌گوید

    یه مقدار به دلیل اسنپ ۸۱۰ عقب افتادن
    یه مقدار هم به دلیل رزولوشن دو برابر نسبت به آیفون
    اما در کل اپل در بهینه سازی نرم افزار بهترینه

  2. SiNa می‌گوید

    من خودم 6s plus دارم باید بگم فوق العاده هستش وسیپیوش بسیار قوی که اگه بازی رواجراع کنی وببندیش بعد از چند دقیقه بری توبازی میاد تو ادامه بازی و همزمان دوتا ویدیوهم اگه بخاین پخش میکنه

  3. Amir می‌گوید

    تازه لومیا هنوز نسخه اینسایدر هست

  4. Amir می‌گوید

    شیوه باز شدن نرم افزار در ویندوز کلا متفاوته
    هر برنامه ای باز کنید اول حدود یک ثانیه لوگو نرم افزاررو نشون میده
    ربطی به سرعت و قدرت و باگ هم نداره
    کلا معماریش اینجوره
    وگرنه همه میدونن ویندوز سبک ترین هست