بلک‌بری پرایو همرده آیفون 6S اپل در نتایج بنچمارک دوربین DxOMark

بلک‌بری ممکن است سهم چندانی در بازار گوشی‌های موبایل نداشته باشد؛ اما این امر دلیلی بر عدم کیفیت محصولات این شرکت نیست، کاربران بلک‌بری همیشه از داشتن گوشی‌های تراز اول این شرکت افتخار می‌کنند و این‌بار نیز ظاهراً‌ بلک‌بری پرایو با دوربینی همرده آیفون 6S روانه بازار می‌شود تا چیزی از رقبای خود کم نداشته باشد.

1

حرفه‌ای‌های دنیای موبایل به خوبی با سایت بنچ‌مارک DxOMark آشنا هستند، این وبسایت نتایج جالبی از دوربین بلک‌بری پرایو منتشر کرده است.

دوربین این گوشی تراز اول بلک‌بری توانسته امتیاز ۸۲ را در نتایج بنچ‌مارک DxOMark کسب کند، به این ترتیب محصول جدید بلک‌بری در ردیف گوشی‌های صاحب‌نامی نظیر آیفون 6S، گلکسی اس 5 و نکسوس 6 قرار می‌گیرد، ناگفته نماند که گلکسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس به همراه آیفون 6S پلاس هنوز از لحاظ امتیاز نسبت به پرایو بلک‌بری در رده بالاتری قرار دارند.

جالب اینجاست که عملکرد داینامیک دوربین این گوشی در نتایج بنچ‌مارک DxOMark توانسته امتیازی بسیار بالا را کسب کند، کسب این امتیاز نشانگر توان بالای دوربین پرایو است. در نتایج این بنچ‌مارک ذکر شده که رنگ‌ها در فضای بیرون و داخل هنوز از طیف اصلی خود در دوربین پرایو فاصله دارند و تعادل نور سفید نیز در محیط‌های بیرونی به رنگ آبی، زرد و صورتی متمایل می‌شود. از طرف دیگر در این بنچمارک امتیازهای خوبی برای دوربین این گوشی جدید بلک‌بری در عکس‌هایی که در فضای بسته گرفته‌ شده‌اند اختصاص یافته است.

bb-priv-dxomark

در کنار عکاسی،‌ظاهرا دوربین بلک‌بری پرایو در فیلمبرداری نیز خوب عمل می‌کند. نتایج بنچ‌مارک DxOMark حکایت از کاهش نویز در فیلم‌های گرفته شده با دوربین پرایور دارد، جالب اینجاست که مقدارِ کاهش این نویزها حتی از عکس‌های گرفته شده نیز بیشتر است. البته دوربین پرایو در فیلم‌برداری در محیط‌های کم نور با مشکل روبرو می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد.

همان‌گونه که اشاره شد وب‌سایت DxOMark امتیاز ۸۲ را به دوربین بلک‌بری پرایو اختصاص داده است، این امتیاز این گوشی را در کنار آیفون 6s، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس و اکسپریا زد ۴ قرار می‌دهد.  در خصوص فیلم‌برداری نیز، این گوشی جدید بلک‌بری امتیاز ۸۱ را از این وب‌سایت بنچ‌مارک کسب کرده است.

بلک‌بری دوربین گوشی جدید خود را به سنسور ۱۸ مگاپیکسلی که توسط شرکت اپتیک آمریکایی اشنایدر ساخته شده مجهز کرده است و با این حساب باید گفت بی‌دلیل نیست که چنین امتیاز مثبتی را از این وب‌سایت بنچ‌مارک دوربین سخت‌گیر کسب کرده است.

در مجموع باید دید این گوشی از لحاظ قیمت نیز یارای رقابت با محصولات همرده خود را دارد یا خیر، این نکته را نیز باید در نظر داشت که در حال حاضر هنوز مشخص نیست  در چه کشورهایی چشم خریداران، به محصول تراز اول بلک‌بری روشن می‌شود.

slashgear.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    حالا کی گفته دوربین ایفون خیلی خوبه ؟ که با ایفون میسنجن