این تصویر از یک فضانورد به خوبی بزرگی ابعاد ایستگاه فضایی بین‌المللی را نشان می‌دهد

احتمالاً تا الآن تعداد بی‌شمار عکس از فضانوردانی که در داخل و خارج ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) کار می‌کنند را دیده‌اید، اما گاهی درک مقیاس این ایستگاه زمانی که عکس‌ها فضای زیادی را نشان نمی‌دهند دشوار است.

0

astronautscale

اگر می‌خواهید به میزان بزرگی ایستگاه فضایی بین‌المللی پی ببرید، تصویر بالا که از فضانورد آمریکایی Kjell Lindgren در حال کار بر روی ایستگاه فضایی است را ببینید. اگر هنوز به دنبال او هستید بهتر است تصویر پائین را ببینید تا راحت‌تر او را پیدا کنید؛ Lindgren درون دایره ترسیم شده قرار گرفته است.

astronaut

تصویر بالا تنها قسمت کوچکی از کل ایستگاه را نشان می‌دهد. تصویر کامل ایستگاه به صورت زیر است:

internationalspacestation

همان‌طور که این تصویر ناسا نشان می‌دهد، طول و عرض ISS تقریباً به اندازه یک زمین فوتبال آمریکایی است (110 در 48.76 متر):

footballcompare

اگر موفق شدید وقتی‌که در کره زمین قرارگرفته‌اید، حتی مانند این عکاس آماتور استرالیایی از ایستگاه فضایی بین‌المللی عکس‌برداری کنید؛ فراموش نکنید که دوربین خود را به سمت یک ایستگاه 419 تنی به اندازه یک زمین فوتبال هدف گرفته‌اید که با سرعت 27519 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. برای بازدید مجازی از داخل این غول آسمانگرد نیز می‌توانید به این صفحه بروید و به همه جای آن سرک بکشید.

petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.