اچ‌تی‌سی وان X9 سرانجام با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی، چیپست Helio X10 و قیمت رقابتی معرفی شد

پس از درز متعدد تصاویر و مشخصات One X9 حالا همان‌طور که انتظار داشتیم این گوشی رسماً برای کریسمس رونمایی شده است. وان ایکس 9 را می‌توان نسخه جایگزین One A9 با مشخصاتی بهتر دانست که در کمال تعجب (حداقل در چین) قیمت پایین‌تری دارد.

0

روز گذشته تیزری خبر از معرفی این گوشی برای کریسمس داد و حالا One X9 رسماً معرفی شده است. از نظر ظاهری شاید بتوان X9 را ترکیبی از سری باترفلای و A9 دانست. در جلوی گوشی دکمه‌های لمسی روی صفحه حالا به حاشیه و به شکل دکمه‌های خازنی منتقل شده‌اند و همچنین اسپیکرهای قدرتمند و محبوب BoomSound نیز بازگشته‌اند. در عوض ظاهراً دیگر جایی برای حسگر اثر انگشت باقی نمانده و فضای مورد نیاز آن برای اسپیکرهای فدا شده است. پشت دستگاه کماکان شباهت‌های زیادی به One A9 دارد اما با تغییرات انجام شده دیگر نمی‌توان آن را یک کپی از آیفون 6 قلمداد کرد.

HTC-One-X9-1

صفحه‌نمایش 5.5 اینچی این گوشی با وضوح 1920 x 1080p از A9 نیم اینچ بزرگ‌تر شده و هنوز در مورد فناوری پنل آن اطلاعاتی نداریم. این گوشی به چیپست Helio X10 شرکت مدیاتک مجهز شده که پیش از این در +One M9 نیز شاهد آن بودیم و می‌دانیم یک چیپست هشت هسته‌ای قدرتمند با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی PowerVR G6200 است. این چیپست با 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از طریق microSD و 3 گیگابایت حافظه رم همراه شده است.

HTC-One-X9-3

One X9 به دوربین 13 مگاپیکسلی خوشبختانه با لرزش‌گیر اپتیکال OIS مجهز شده که قادر است تصاویر خام RAW و ویدئوهای 4K ضبط کند. دوربین جلویی نیز 5 مگاپیکسلی و با دیافراگم f/2.0 خواهد بود. این گوشی از یک باتری 3000 میلی‌آمپری بهره می‌برد که با فناوری شارژ سریع 1.5 آمپری می‌تواند حدود 30 درصد سریع‌تر از شارژرهای قدیمی شارژ شود اما همچنان نسبت به نوع 2 آمپری که در Nexus 6P و گلکسی اس 6 دیده‌ایم کندتر خواهد بود.

HTC-One-X9-4

ابعاد گوشی 153.9 در 75.9 در 7.99 میلی‌متر بوده که نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه را به 71.38 درصد می‌رساند. چنین نسبتی برای گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار بازار مقداری مناسب محسوب می‌شود و نسبت به A9 و M9 اچ‌تی‌سی پیشرفت مناسبی داشته است.

HTC-One-X9-5

اچ‌تی‌سی قیمت این گوشی را چین برابر 2399 یوآن برابر با 370 دلار قرار داده که از One A9 با قیمت 432 دلار ارزان‌تر محسوب می‌شود. هرچند که هنوز مشخص نیست قیمت‌گذاری آن در کشورهای غربی و خاورمیانه چگونه خواهد بود.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.