دادگاه: انویدیا پتنت‌های سامسونگ را نقض کرده است!

یک قاضی در کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا (ITC) انویدیا را به نقض 3 پتنت‌ ثبت شده به نام سامسونگ متهم کرد. هرچند حکم نهایی دادگاه هم‌اکنون نیز صادر گردیده، با این حال اجرای آن منوط به بررسی تمامی ابعاد قضیه طی ماه‌های آینده می‌باشد.

0

سخنگوی انویدیا با ابراز تأسف در رابطه با این موضوع، مدعی شد که ارزش سهام شرکت متبوعی پس از انتشار این اخبار با کاهش 23 درصدی روبه‌رو گردیده و اکنون به هر برگ 32.66 دلار رسیده است. کشمکش میان این دو شرکت با قدمت به سال 2014 و زمانی که انویدیا دو کمپانی سامسونگ و کوالکام را به دلیل زیر پا گذاشتن هفت پتنتش مربوط به پردازش تصویر و ساز و کار نوردهی در پردازنده‌های گرافیکی تحت تعقیب قرار داد بازمی‌گردد.

پس از آنکه انویدیا نتوانست ادعای خود را اثبات کند، سامسونگ در یک حرکت تلافی‌جویانه شکایتی مبنی بر نقض 3 پتنت این شرکت در ساخت تبلت‌های Shield توسط  انویدیا تنظیم کرد. سامسونگ همچنین در مورد 8 حق اختراع خود نیز از انویدیا شکایت کرده است که 6 تای آن مستقیماً توسط انویدیا و 2 تای دیگر توسط Velocity Micro از کلاینت‌های انویدیا نقض شده است.

در این میان به وضوح مشخص است که کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا شایستگی قضاوت در رابطه با پتنت‌های نقض شده توسط انویدیا را نداشته با این حال این شرکت از ارائه درخواست تجدید نظر در حکم نهایی و ارجاع پرونده مذکور به مراجع قضایی بالاتر خبر داده است. لازم به ذکر است ITC قادر است فروش هرگونه لوازم الکترونیکی در خاک ایالات‌متحده را ممنوع اعلام کند، با این حال به نظر نمی‌رسد کره‌ای‌ها تا به اندازه در جدال خود با انویدیا مصر باشند.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.