شایعه: در جی 5 ال‌جی خبری از چیپست نوکلون 2 نخواهد بود

ال‌جی چندسالی هست که در حال کار بر روی چیپست موبایلی ساخت خود با نام Nuclun است. نسل اول نوکلون را هیچگاه در گوشی‌های هوشمند ندیدیم و طبق شایعات انتظار داشتیم نسل دوم آن را در G5 ببینیم اما ظاهراً این‌گونه نخواهد بود.

0

در حالی که کوالکام، سامسونگ، مدیاتک و حتی هواوی چیپست‌های موبایلی موفقی را بهب ازار عرضه کرده‌اند ال‌جی هنوز در صدد ساخت چیپست سفارشی خود است. اخیراً فردی با نام مستعار iIce Universe در شبکه اجتماعی چینی weibo ادعا کرده که این چیپست از چیپست Kirin 950 نیز سریع‌تر خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید Kirin 950 چیپست جدید هواوی است که از هسته‌های جدید پردازشی Cortex-A72 استفاده کرده و نتایج خیره‌کننده‌ای در بنچمارک‌های مختلف کسب کرده است. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت نوکلون 2 ال‌جی نیز از رقبای این چیپست در کنار اسنپ‌دراگون 820 کوالکام و اکسینوس 8890 سامسونگ باشد که سال آینده میلادی در گوشی‌های مختلف عرضه خواهند شد.

اما شایعه جدید ادعا می‌کند که چیپست جدید که از چهار هسته پردزاشی Cortex-A72 در کنار 4 هسته کم مصرف Cortex-A53 استفاده می‌کند در پرچم‌دار آینده ال‌جی یعنی جی 5 استفاده نخواهد شد. دلیل این تصمیم مشخص نیست و ممکن است آماده نبودن این چیپست و یا ریسک نکردن ال‌جی و تصمیم برای عرضه جی 5 با همان اسنپ‌دراگون 820 باشد. به هر حال گفته می‌شود شرکت TSMC وظیفه ساخت این چیپست سفارشی ال‌جی را با فرآیند 16 نانومتری برعهده خواهد داشت برخلاف گفته قبلی که ادعا می‌کرد فناوری 14 نانومتری اینتل نوکلون 2 را خواهد ساخت. به هر حال ظاهراً ال‌جی قصد دارد جایگزین V10 را با این چیپست جدید به بازار عرضه کند که تا آن موقع فرصت کافی برای آماده‌سازی و هماهنگی با نرم‌افزار وجود خواهد داشت.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.