اپلیکیشن مترجم مایکروسافت حالا به ساعت‌های هوشمند پا گذاشته است

همان‌طور که پیش‌تر بارها بر آن تأکید کرده‌ایم، مایکروسافت به طور بالقوه‌ای مشغول عرضه سرویس‌های خود در غالب یک اپلیکیشن برای پلتفرم‌های محبوب بازار است؛ در همین رابطه سرویس ترجمه این شرکت به تازگی برای اجرا بر روی ساعت‌های هوشمند نیز بهینه شده است.

0

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که با سرویس ترجمه گوگل google translate، آشنایی نداشته باشد و یا حداقل یک با آن کار نکرده باشد. این سرویس یک مترجم قدرتمند با قابلیت‌های خوبی از جمله عکس برداشتن از متن و ترجمه آن، تلفظ کلمه و نوشتن آن است.

google translate اولین اپلیکیشن مترجمی بود که به دنیای گجت‌های همراه راه پیدا کرد و روز گذشته مطلع شدیم که مایکروسافت نیز سرویس ترجمه خود که امکانات مشابه google translate را در اختیار کاربران قرار می‌دهد برای اجرا بر روی ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید ویر و iOS بهینه کرده است.

کاربر پس از نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن مترجم مایکروسافت بر روی اسمارت واچ خود می‌تواند به صورت صوتی یا نوشتاری کلمات یا جملات را به بیش از 50 زبان زنده دنیا تبدیل کند. البته امکان پین کردن جملات یا کلمات پرکاربرد برای مراجعه بعدی نیز فراهم شده، این در حالی است که این برنامه با رابط کاربری ساده خود حتی امکان مرور بر تاریخچه فعالیت را هم امکان‌پذیر می‌کند.

translator-flip-screen-100633977-orig

علاوه بر این در صورتی که ساعت هوشمند شما به میکروفون داخلی مجهز شده باشید می‌توانید از طریق مترجم مایکروسافت گفتگوهای تلفنی خود را به صورت لحظه‌ای ترجمه کنید. بدین ترتیب هنگامی که یک فرد در پشت خط به یکی از زبان‌های فرانسه، آلمانی، انگلیسی، چینی، ایتالیا و اسپانیایی با شما سخن می‌گوید، اپلیکیشن به صورت خودکار قادر است حرف‌های وی را برای شما ترجمه کند؛ البته بعید به نظر می‌رسد این قابلیت اکنون از زبان پارسی نیز پشتیبانی کند.

اگر داشتن یک ساعت هوشمند محروم هستید جای هیچ نگرانی نیست زیرا قابلیت مذکور اکنون برای نسخه گوشی‌های اندرویدی و آیفون اپلیکیشن مترجم مایکروسافت نیز قابل دسترس است. این برنامه برای دانشجویان رشته زبان و افرادی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند بسیار مناسب است و می‌توانند به جای استفاده از فرد مترجم از آن بهره ببرند.

البته توجه داشته باشید که برای استفاده از قابلیت ترجمه مکالمه این اپلیکیشن بایستی به بستر اینترنت دسترسی داشته باشید با این حال پک آفلاین هر زبان برای ترجمه نوشتاری و بصری کماکان قابل دسترس است.

Google-Play-download-button App-Store-download-button

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.