کوالکام نام اسنپ‌دراگون 618 و 620 را به اسنپ‌دراگون 650 و 652 تغییر داد

کوالکام که سابقه دیرینه در تغییر نام محصولات معرف شده خود دارد، به تازگی نام پردازنده‌های اسنپ‌دراگون 618 و 620 را به اسنپ‌دراگون 650 و 652 تغییر داد. در حقیقت این اقدام در پی افزوده شدن قابلیت جدید به تراشه‌های مذکور نبوده و هنوز هدف شرکت سازنده از انجام آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

0

اگر به خاطر داشته باشید که چند سال پیش نیز این شرکت از تراشه‌ای با نام اسنپ‌دراگون اس 4 رونمایی کرد که بعدها به زیر مجموعه‌های اسنپ‌دراگون اس 1، 2، 3 و سپس 4 تبدیل شد که این پردازنده‌ها بار دیگر چندی بعد به Play, Plus, Pro, و Prime تغییر نام دادند. این روند پس از معرفی اسنپ‌دراگون 800 نیز ادامه پیدا کرد به طوری این محصول نیز بعدها به شاخه‌های مختلفی به نام‌های اسنپ‌دراگون 200، 400 و 600 تبدیل گردید.

هرچند طی یک سال گذشته به نظر می‌رسید که مشکل کوالکام با نام‌گذاری محصولاتش برطرف شده، با این حال پردازنده‌های شش و هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 618 و 620 که حدود یک سال پیش معرفی شده‌اند امروز به ترتیب به اسنپ‌دراگون 650 و 652 تغییر نام دادند. کوالکام معتقد است که این تغییر نام در راستای ایجاد تمایز میان تراشه‌های مذکور و پردازنده‌های نسبتاً قدیمی‌تری با نام‌های اسنپ‌دراگون 615 و 617 اعمال گردیده است.

البته به نظر می‌رسد که پردازنده‌های اسنپ‌دراگون 650 و 652 جدید به واحد پردازش گرافیکی قدرتمندتری برای پشتیبانی از دوربین‌های باکیفیت تر مجهز شده‌اند؛ هرچند که تغییرات مد نظر به اندازه‌ای نیستند که بعد از حدود 10 ماه این پرش شماره را در نام‌گذاری آن‌ها شاهد باشیم. در هر حال اسنپ‌دراگون 650 از دو دسته سه‌تایی هسته با معماری چینش Cortex-A7a و Cortex-A53 به ترتیب با کلاک فرکانس 1.8 و 1.2 گیگاهرتز بهره می‌برد این در حالی است که اسنپ‌دراگون 652 تراشه‌ای هشت هسته‌ای با همان معماری چینش و کلاک فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌باشد.

هر دو این تراشه‌ها به واحد پردازش گرافیکی آدرنو 510 و مودم LTE Cat.7 مجهز شده‌اند که قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهایی با رزولوشن QHD و 4K را در پی دارد. انتظار می‌رود گلکسی A9 سامسونگ اولین گوشی هوشمندی باشد که با بهره‌گیری از پردازنده  اسنپ‌دراگون 652 راهی بازار شود، با این حال در سال آینده این تراشه قلب محصولات میان رده بسیاری را به تپش درخواهد آورد.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.