اضافه شدن یک و نیم میلیون کاربر به تلگرام با مسدود شدن واتس‌اپ در برزیل

کاربران زیادی در سرتاسر دنیا برای پیام رسانی، اپلیکیشن واتس‌اپ را انتخاب می‌کنند، هر از گاهی نیز شاهد آماری مبنی بر افزایش کاربران این اپلیکیشن پر طرفدار هستیم، در این بین برزیلی‌ها به عنوان کاربران پروپاقرص واتس‌اپ به حساب می‌آیند اما از قرار معلوم بسته شدن واتس‌اپ در برزیل به نفع تلگرام تمام شده و واتس‌اپ یک و نیم میلیون کاربر خود را از دست داده است.

0

مقامات برزیلی دستور دادند دو روز پیش دستور دادند تا واتس‌اپ به مدت ۴۸ ساعت بسته شود و همین مدت اندک باعث شده تا ۱.۵ میلیون کاربر واتس‌اپ به تلگرام مهاجرت کنند. واتس‌اپ برای برقراری تماس‌های تلفنی و ارسال پیامک به کار می‌رود و این امر باعث شده تا اداره مخابرات برزیل دست به دامن مقامات قضایی شده و شکایت‌های مختلفی را مطرح کند.

در این بین مشخص نشده که مقامات قضایی به درخواست اداره مخابرات برزیل پاسخ مثبت داده‌اند یا اینکه بستن واتس‌اپ دلیل دیگری دارد. به هر ترتیب بستن واتس‌اپ در برزیل به هر دلیلی که بوده باعث شده تا تلگرام از این آب گل آلود به نفع خود ماهی بگیرد و میزان کاربران برزیلی خود را بیشتر کند.

جالب اینجاست که مقامات تلگرام در این خصوص مدعی هستند که افزایش تدریجی کاربران را به هجوم یک‌مرتبه کاربران ترجیح می‌دهند چرا که به تدریج قادر هستند سرویس رسانی بهتر برای کاربران انجام دهند. کاملاً‌ مشخص است که تلگرام بستر مناسبی برای سرویس دهی به این حجم کاربر در برزیل ندارد، برای نمونه فرآیند تایید کاربر که از طریق پیامک انجام می‌شود با تاخیر مواجه شده است که این امر از عدم وجود زیرساخت مناسب حکایت دارد.

به هر ترتیب همان‌گونه که اشاره شد، تلگرام رسماً‌ اعلام کرد که ۱.۵ میلیون کاربر جدید در برزیل دارد. ناگفته نماند که آخرین دفعه‌ای که سرویس پیام‌رسان واتس‌اپ قطع شد، تلگرام توانست ۵ میلیون کاربر جدید بدست آورد، این تعداد کاربر اضافه شده در برزیل نیز باعث خواهد شد تلگرام مقام محکم‌تری به عنوان دومین اپلیکیشن پیام رسان محبوب دنیا کسب کند.

در تلگرام نسبت به واتس‌اپ توجه بیشتری به حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران می‌شود، امکان ارسال پیام‌های رمزگذاری شده و ویژگی از بین بردن خودکار تصاویر، شبیه به آنچه تاکنون در اسنپ‌چت دیده‌ایم، باعث شده تا محبوبیت تلگرام روزبه‌روز بیشتر شود. آخرین آماری که تلگرام در هفت ماه پیش منتشر کرده بود،‌حکایت از ۶۲ میلیون کاربر فعال در ماه داشت.

از طرف دیگر واتس‌اپ مدعی است حدود ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در هر ماه از امکانات این اپلیکیشن پیام‌رسان استفاده می‌کنند و با این حساب تلگرام برای رسیدن به آمار چشمگیر واتس‌اپ هنوز راه درازی در پیش دارد؛ اما اتفاق‌هایی نظیر قطع سرویس واتس‌اپ در برزیل بدون شک کمک شایانی به افزایش تعداد کاربران تلگرام می‌کند.

امروز جمعه 48 ساعت محدودیت ایجاد شده برای واتس‌اپ در برزیل رفع شد و باید دید بعد از اتصال مجدد، چه تعداد از کاربران مهاجر به تلگرام به استفاده از ان ادامه داده و واتس‌اپ را ترک خواهند نمود.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.