نجات جان دو جوان از برف و بوران کویر سمنان با قابلیت ارسال موقعیت‌ اپلیکیشن تلگرام

مسئولان هلال احمر ایران از نجات دو جوان گمشده در برف و بوران کویر سمنان با استفاده از قابلیت ارسال موقعیت اپلیکیشن تلگرام خبر می‌دهند.

4

علی آقا یحیایی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اعلام این مطلب خاطرنشان کرده است در پی تماس مردمی با سامانه 112 (ندای امداد) مبنی بر گرفتار شدن 2 نفر در برف و بوران کویر جنوب سمنان تیم‌های جستجو و نجات با دو دستگاه خودروی آفرود و آمبولانس به همراه 5 نجاتگر به منطقه اعزام شدند.

وی تاکید کرد که از ویژگی‌های بارز این عملیات جستجو و نجات، تعیین موقعیت دقیق نقطه گرفتار شدن این دو نفر توسط اپراتور e.o.c (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات) استان با استفاده از موقعیت‌یاب نرم‌افزار تلگرام نصب بر روی گوشی دو نفر گرفتار شده بود که کمک شایانی به تیم‌های جستجو و نجات برای دستیابی سریع به آنان کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی‌های روز در جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در دستور کار جمعیت هلال‌احمر استان قرار دارد که در این زمینه در حال آموزش و استفاده از سیستم‌های نوین هستیم.

البته از این قابلیت در مواقع دیگر مخصوصا هنگامی که نمی‌توانید مخاطب مورد نظر خود را در یک فضای شلوغ و ناشناس پیدا کنید نیز استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت می‌توانید با زدن بر روی دکمه ضمیمه (آیکون کلیپس کاغذ) در کادر پایین ارسال پیام تلگرام در منوی بعدی Location را انتخاب و در صفحه بعدی با مشخص شدن مکان، Send Your current location را بزنید.

isna.ir

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. USER می‌گوید

    :|
    چه ربطی به تلگرام داره

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خب لابد نداره!

  2. سیب می‌گوید

    تو کویر سمنان وقتی آنتن میده کلا میتونی باهر نرم افزار دیگه ای موقعیت رو بگیر اس ام اس کنی!جایی که گوشی آنتن نداره چکار کنیم! البته وقتی گوشی آنتن بده پلیس میونه موقعیتت رو بگیره و بیاد بدادت برسه..

  3. رضا++ می‌گوید

    وسط بیابون مگه شبکه دیتا هست!