گوگل به‌زودی امکان ترجمه درون برنامه‌ای را در تمامی برنامه‌ها در اندروید فراهم می‌کند

اپلیکیشن ترجمه گوگل یا همان Google Translate طی چند وقت اخیر به قابلیت‌های ویژه‌ای از جمله سرویس ترجمه محاوره یا ترجمه از روی عکس گرفته شده توسط دوربین گوشی مجهز شده است. در همین رابطه روز گذشته یکی از مدیران ارشد این شرکت در همایشی که در دهلی‌نو برپا شده بود از آماده‌سازی زیر ساخت‌های استفاده از سرویس Google Translate در هر اپلیکیشنی سخن به میان آورد.

0

این قابلیت که هم‌اکنون Tap to Translat نامیده می‌شود، در واقع ترجمه لحظه‌ای متون مختلف را بدون مراجعه به برنامه Google Translate امکان‌پذیر می‌کند. به گفته Caesar Sengupta، قابلیت Tap to Translat در حقیقت ترجمه هر متن یا نوشته‌ای را به طور لحظه‌ای در پنجره شناوری که همواره در گوشه‌ای از صفحه نمایان است انجام می‌دهد؛ از این رو دیگر نیازی نیست هر بار متن مد نظر را کپی کرده و سپس به برنامه Google Translate برای ترجمه انتقال دهید.

Googles-Tap-to-Translate-makes-it-easy-to-understand-and-reply-to-messages-in-other-languages

“اکثر کاربران فعال ما در طول شبانه روز بارها از ترجمه هندی به انگلیسی و بالعکس استفاده می‌کنند و این در حالیست که بارها باید پیامی را کپی کرده، ترجمه آن را پیدا کنند و دوباره آن را برای دوستان خود کپی و ارسال کنند.”

این قابلیت سرعت مکالمات شما با افرادی که به زبان آن‌ها مسلط نیستید را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد زیرا امکان ترجمه بالعکس و لحظه‌ای بدون نیاز به بستن پنجره قبلی نیز محیا شده است. هرچند اطلاعات بیشتری از زمان عرضه همگانی قابلیت  Tap to Translat در دست نیست، با این حال پیش‌بینی می‌شود که دستگاه‌های اندرویدی که در سه ماه اول سال 2016 راهی بازار می‌شوند به طور پیش‌فرض از آن پشتیبانی کنند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.