باورنکردنی! موزیلا بالاخره نسخه 64 بیتی مرورگر فایرفاکس را عرضه کرد!

این روزها بیشتر پردازنده‌ها از معماری ۶۴ بیتی استفاده می‌کنند و این امر به اندازه‌ای رایج است که حتی گوشی‌های موبایل نیز با پردازنده‌های ۶۴ بیتی روانه بازار می‌شوند، شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار هم مدت زیادی است که نرم‌افزارهای خود را در دو نسخه متفاوت ۳۲ و ۶۴ بیت روانه بازار می‌کنند اما از قرار معلوم موزیلا در تمام این مدت مرورگر محبوب فایرفاکس خود را به صورت ۳۲ بیتی منتشر می‌کرده و تازه اکنون خبر رسیده که بالاخره چشم کاربران به نسخه ۶۴ بیتی فایرفاکس نیز روشن خواهد شد.

0

امروز بنیاد موزیلا رسماً‌ اعلام کرد که نسخه 64 بیتی فایرفاکس برای کامپیوترهای مجهز به سیستم‌عامل ویندوز منتشر شده است. به این ترتیب اگر پردازنده کامپیوتر شما از معماری 64 بیتی پشتیبانی می‌کند و مقدار رم شما نیز ۲ گیگابایت یا بیشتر است و سیستم‌عامل ویندوز ۷ یا بالاتر دارید، قادر هستید مرورگر 64 بیتی فایرفاکس را نصب کرده و از عملکرد بهتری در حین مرور صفحه‌های اینترنت برخوردار شوید.

ناگفته نماند که گشت و گذار در اینترنت با نسخه ۶۴ بیتی فایرفاکس به هیچ‌وجه منجر به افزایش سرعت کاربر نخواهد شد اما به غیر از عامل سرعت، موارد دیگری نظیر بهینه سازی در امنیت مرورگر، سازگاری بهتر با اپلیکیشن‌ها و بهبود کارایی را در نسخه ۶۴ بیتی فایرفاکس شاهد خواهیم بود.

برای نمونه قادر هستید در حالت مرور مخفی صفحه‌های اینترنتی (Private Browsing) تعداد بیشتری Web Tracker را بلاک کنید یا اینکه به امکان پیشنهاد گزینه‌های جستجو  در نوار آدرس دسترسی داشته باشید. پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های لمسی نیز در ویندوز با نسخه ۶۴ بیتی فایرفاکس بهتر انجام می‌شود.

با این حساب اگر از کاربران فایرفاکس هستید و کامپیوتر شما شرایط نصب نسخه 64 بیتی این مرورگر محبوب را دارد پیشنهاد می‌کنیم آنرا دانلود و نصب نمایید، اگر هم مدتی است فایرفاکس را کنار گذاشته‌اید، بد نیست انتشار آپدیت ۶۴ بیتی جدید را به فال نیک گرفته‌ و با دانلود آن بهانه‌ای برای بررسی مجدد فایرفاکس داشته باشید.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.