بی.ام.دبلیو مدل مفهومی i8 Spyder را بالاخره تولید می‌کند

i8 دومین خودرویی است که تحت برند تجاری “i”  کمپانی BMW ساخته شده که از طرح مفهومی Vision Efficient Dynamics توسعه یافته است. BMW طی روند برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو در سال 2012 از مدل کانسپت این محصول رونمایی کرد، این در حالیست که به نظر می‌رسد از چندی پیش نیز روند تولید نسخه نهایی i8 Spyder نیز آغاز گردیده است.

0

جدا از طراحی آیرودینامیک آینده‌نگرانه، با تجهیز به یک موتور توربوشارژ سه سیلندر 1.5 لیتری، i8 قادر به اجرای عملکردهای قدرتمندی به لطف افزودن یک موتور الکتریکی با توان 131 اسب بخار و گشتاور 184 پوندفوت در چرخ‌های جلو می‌باشد. به طور کلی i8 Spyder توان 357 اسب بخار و گشتاور 420 پوندفوت را تولید می‌کند.

حال بر پایه یک گزارش، مدیرعامل شرکت بی.ام.دبلیو Harold Krueger، در تازه‌ترین مصاحبه خود با روزنامه آلمانی Handelsblatt اعلام کرده که مدل مفهومی سوپر خودرو i8 اسپایدر که در سال 2012 نسخه کانسپت شده آن طی روند برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد به زودی به خط تولید خواهد رسید.

البته هرچند وی تاریخی دقیقی برای وقوع این امر مشخص نکرده، با این حال از آنجایی که نسخه کوپه و نهایی  i8 Spyder به مرحله تولید و عرضه رسیده است دور از انتظار نخواهد بود که شاهد عرضه آن در نمایشگاه CES 2016 باشیم. اگرچه استفاده از موتور ترکیبی و به کار گیری فیبر کربن در ساخت بدنه باعث نشده که  i8 Spyder به عنوان سریع‌ترین خودرو جهان شناخته شود، با این حال می‌توان آن را در صدر جدول زیباترین خودروهای سال قرار داد.

 

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.