اچ‌تی‌سی One A9 ممکن است شروعی خاموش برای نجات اچ‌تی‌سی باشد

حالا دیگر همه می‌دانند که اچ‌تی‌سی وضعیت مناسبی ندارد و ضرردهی‌های پی‌درپی این شرکت را تا مرز برشکستگی رسانده است. اچ‌تی‌سی چندی پیش گوشی One A9 را عرضه کرد که به دلیل شباهت بیش از حد به آیفون مورد توجه و البته انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت اما ظاهراً قیمت مناسب و فروش ویژه این محصول به وضعیت نابسامان این شرکت تایوانی کمک کرده است.

1

HTC One A9 شباهت فوق‌العاده زیادی به آیفون 6 اپل دارد و با وجود این‌که می‌دانیم اچ‌تی‌سی برای اولین بار گوشی‌های تمام فلزی و نوارهای پلاستیکی آنتن در پشت گوشی را رواج داد اما نمی‌توان شباهت بیش از حد A9 را به آیفون نادیده بگیریم. این گوشی هوشمند که در هنگام فروش ویژه تنها به قیمت 400 دلار به فروش می‌رفت ظاهراً توانسته خریداران نسبتاً زیادی را کسب کند. درست است که One A9 از جدیدترین پردازنده و بهترین دوربین برخوردار نیست و از صفحه‌نمایش QHD یا 4K نیز بی‌بهره است اما بهینه‌سازی‌های اچ‌تی‌سی و اندروید 6 باعث شده تا از نظر کارایی و تجربه کاربری این گوشی حتی از برخی پرچم‌داران موجود نیز بهتر باشد.

درآمد 314 میلیون دلاری اچ‌تی‌سی در ماه نوامبر به عنوان بالاترین درآمد در 6 ماه اخیر گزارش شده و به گفته DigiTimes اچ‌تی‌سی One A9 نقش کلیدی در این موفقیت داشته است. جهش سود 14.96 درصد بوده اما گفتنی است اچ‌تی‌سی از نظر سالانه کماکان با افتی 39 درصدی روبرو بوده و درآمد کلی سال 2015 نیزز با 33 درصد کاهش به 3.5 میلیارد دلار رسیده است. در هر حال این موفقیت کوچک هم می‌تواند اچ‌تی‌سی را به آینده امیدوار کند. در حالی که مدت زیادی تا شروع نمایشگاه CES 2016 و همچنین MWC 2016 باقی نمانده شاید آخرین شانس اچ‌تی‌سی عرضه یک پرچم‌دار مناسب با طراحی جدید و دوربینی مناسب باشد تا شاید برخی از مشتریان از دست رفته این شرکت تایوانی بازگردند.

Phandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    آیفون6 شبیه ام8 و یا ام9!