سرویس نقشه اپل حالا بیشتر از سرویس نقشه گوگل بر روی آیفون‌ها طرفدار دارد

اگر به خاطر داشته باشید اپل در هنگام انتشار iOS 6، سرویس نقشه اختصاصی خود را جایگزین گوگل مپس کرد. پس از مشکلات به وجود آمده در آن زمان برای کاربرانی که ترجیح می‌دادند از سرویس نقشه جدید اپل استفاده کنند، بسیاری از کارشناسان سرنوشت نامعلومی را برای آن پیش‌بینی کردند؛ با این حال اکنون به نظر می‌رسد کوپرتینوها پس از کسب تجربه در این امر توانسته‌اند محبوبیت سرویس نقشه خود را در بین دارندگان آیفون به عرض قابل توجهی افزایش دهند.

2

هرچند سرویس نقشه اپل در بدو ورود بسیار ضعیف حاضر شد تا جایی که کار به عذرخواهی مدیرعامل کوپرتینوها تیم کوک و جدایی یکی از باسابقه‌ترین مهندسان این شرکت به نام Scott Forstall کشید، با این حال به نظر می‌رسد روزهای ناخوشایند برای این سرویس به پایان رسیده زیرا بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده توسط Associated Press، بیشتر آیفون دارها اکنون ترجیح می‌دهند از سرویس نقشه اختصاصی اپل به جای گوگل مپ بر روی گوشی‌های خود استفاده کنند.

هرچند یکی از دلایل این امر را می‌توان نصب پیش‌فرض این برنامه بر روی تمامی آیفون‌های تازه تولید دانست، با این حال بر کسی پوشیده نیست که اپل طی سالیان گذشته قابلیت‌های بسیار خوبی را به سرویس نقشه خود اضافه کرده است. علاوه بر این به عقیده AP، آمار آیفون‌هایی که بار دیگر به سوی استفاده از نقشه اپل به جای گوگل مپ روی آورده‌اند، از افزایش محبوبیت این سرویس بیش از هر زمان دیگری حکایت می‌کند.

البته به یاد داشته باشید که کماکان سرویس نقشه گوگل به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن ناوبری در تمامی پلتفرم‌ها شناخته می‌شود به طوری که تخمین زده می‌شود تعداد کاربران آن دو برابر استفاده‌کنندگان نقشه اپل باشند.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. همایون می‌گوید

    تو ایران که داستان کاملا متفاوته در حال حاضر … من آیفون 6 دارم و دارم از HERE Maps نوکیا استفاده میکنم نقشه ایران رو هم دانلود کردم و به شکل آفلاین مورد استفاده است…

  2. Amir می‌گوید

    کاربران اپل یکم تعصبی هستن علتش اینه