دانشمندان در حال کار بر روی روشی برای سرکوب قیام روبات‌ها در آینده هستند!

هوش مصنوعی، پدیده‌‌ای که این روزها همه جا صحبت از آن است و با گذشت زمان انسان‌ها بیش از پیش به استفاده از آن روی می‌آورند اما به چه قیمتی؟

0

در سال‌های اخیر شاهد افزایش صعودی ساخت فیلم‌های هالیوودی‌ هستیم که حکومت ربات‌ها بر انسان‌ها را به تصویر می‌کشند، جالب و پر از هیجان. اما آیا تا به حال عمیقا به این مساله فکر کرده‌اید که اگر این فیلم‌ها به واقعیت تبدیل شوند چه چیزی در انتظار نسل بشر خواهد بود؟

به تازگی برخی بزرگان اهل صنعت نگرانی خود را در زمینه هوش مصنوعی و پیشرفت سریع آن ابراز کرده‌اند. اما حالا گروهی از پژوهشگران، محققین و فلاسفه‌ی دانشکده کمبریج دست به دست هم داده‌اند تا قیام ربات‌ها را از همین حالا سرکوب کنند و حتی بودجه‌ای چند میلیون پوندی نیز به آن اختصاص داده شده است.

آنها در این پروژه به دنبال پیدا کردن و مقابله با فرصت‌هایی هستند که به هجوم هوش مصنوعی و سلطه آن بر بشر کمک می‌کنند. اینکه بدانیم چه چیزی سبب این حاکمیت خواهد شد از اهمیت برخوردار است زیرا برخی بر این باورند که با پایان قرن حاضر هوش مصنوعی به مرحله‌ای می‌رسد که جای بشر را خواهد گرفت. گرچه، به نقل از پروفسور پرایس، مدیر این پروژه: “همین الان هم تا حدودی می‌توان اثرات خوب یا بد آن‌را پیش‌بینی کرد”.

کسی نمی‌داند در آینده چه چیزی انتظارمان را می‌کشد. شاید ربات‌ها به سطح هوشی فراتر از بشر دست پیدا کنند. شاید بهتر باشد خود را برای مقابله با این مساله آماده کنیم و شاید هم باید راه را برای انقلاب رباتی باز کنیم!

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.