اندی رابین خالق اندروید می‌خواهد این بار خودش گوشی هوشمند بسازد

اندی رابین که در سال 2005 پلتفرم اندروید را پایه‌گذاری کرده است، این روزها پس از جدایی از تیم گوگل در نظر دارد در شرکت جدیدش دست به تولید گوشی هوشمند اندرویدی بزند.

1

وی که پس از فروش استارتاپ اندروید راهی مانتین ویو شد، در سال 2013 از سمت رهبری تیم توسعه دهنده این پلتفرم کنار گیری کرد و جای خود را به مدیرعامل گوگل ساندار پیچای واگذار کرد. البته رابین هیچ‌گاه از بودن در این شرکت احساس رضایت نداشت به طوری که ظرف مدت 19 ماه از این کنار گیری، برای همیشه از گوگل خداحافظی کرد.

در هر حال وی پس از وداع با گوگل استارتاپ جدیدی با نام Playground را تأسیس کرد که با توجه به آوازه‌اش توانسته ظرف مدت کوتاهی مبلغ 300 میلیون دلار سرمایه جذب نماید. حال به نظر می‌رسد Playground به حدی از بلوغ رسیده که اندی رابین در نظر دارد یک گوشی پرچم‌دار اندرویدی در جهت رقابت مستقیم با آیفون اپل را تولید نماید.

هرچند رابین هم‌اکنون نیز توانسته سرمایه اولیه ساخت گوشی مورد نظرش را جذب نماید، با این حال وی دارای ارتباطات تنگاتنگی با سرمایه‌گذاران بزرگیست که با توجه به رزومه کاریش در صورت به ثمر نشاندن مدل اولیه می‌توانند چندین برابر این مبلغ را هزینه کنند. در همین رابطه گزارش‌هایی منتشر شده که بیان می‌کند اندی رابین در راستای عملیاتی کردن این پروژه در پی به استخدام درآوردن مهندسانی از شرکت‌های بزرگ سازنده گوشی همراه در جهان است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهیار می‌گوید

    گوگل کلاه بزرگی سر این بنده خدا گذاشت اندروید رو از چنگش درآورد