بلندترین بنای جهان به ارتفاع یک کیلومتر یک گام دیگر به اتمام نزدیک شده است

به نظر می‌رسد جدال بر سر تملک بلندترین برج دنیا در میان خلیج‌نشین‌های سعودی و اماراتی در حال وارد شدن به مرحله جدیدی است؛ به طوری که شاید در آینده‌ای نه چندان دور برج پادشاهی جده عربستان بتواند این لقب را از برج خلیفه دبی سلب کند.

5

jedah-tower-nearer-completion-1گروه توسعه اقتصادی جده عربستان به تازگی توانسته سرمایه‌ای بالغ‌بر 2.2 میلیارد دلار دیگر در جهت تکمیل هرچه سریع‌تر بلندترین برج دنیا که در شهر جده از سال 2013 کلنگ آن به زمین زده شد را جذب نماید.

هرچند تا پیش از این نیز عربستانی‌ها سودای پیاده‌سازی این امر را در برج پادشاهی عربستان در سر می‌پروراندند، با این حال به دلایل امنیتی معرض موفق به این کار نشدند و حال در نظر دارند از برج تجاری شهر جده به عنوان اولین ساختمان کیلومتری جهان به زودی رونمایی کنند.

بر اساس گفته‌های پیمانکار این طرح، بلندترین بنای جهان دارای 1007 متر ارتفاع بوده که حدود 179 متر از برج خلیفه بلندتر است؛ به زبان ساده‌تر ارتفاع آن حدود 3 برابر طول برج ایفل پاریس می‌باشد.

معمار این سازه ادرین اسمیت، پیمانکار اصلی گروه سعودی بن‌لادن و مالکین برج المملکه؛ کنسرسیوم به رهبری ولید بن طلال، با مشارکت شرکت‌های کینگدم هولدینگ کمپانی، اعمار و گروه سعودی بن لادن می‌باشد. جالب است که بدانید وظیفه طراحی و ساخت برج خلیفه دبی را هم همین شرکت بر عهده داشته است.

برج پادشاهی شهر جده که در طراحی آن از یک گیاه صحرایی الهام گرفته شده و در مقابل وزش شدیدترین بادهای صحرایی مقاوم است.

آسمان‌خراشی است که میزبان یک هتل چهارفصل لوکس، آپارتمان‌های مدرن، فضای اداری، چشم‌انداز پانورامیک و بالاترین رصدخانه جهان خواهد بود. البته ناگفته نمایند که وظیفه جابجایی کسانی که در این بنا سکونت دارند را 59 آسانسور بر عهده خواهند گرفت.

اگر همه‌چیز بر اساس برنامه‌ریزی شرکت سازنده پیش رود، این بنا در سال 2020 به بهره‌برداری خواهد رسید.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    چه عجب کسی فش عربا نداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. Amir می‌گوید

    هفت ساله حتما ساخته میشه
    با این همه پیچیدگی
    ولی برج میلاد 12 سال طول کشید !!!!!!

  3. Amir می‌گوید

    ما هم برج میلاد داریم در همه لوکیشن و فیلمی هم آوردیمش

  4. حمیدرضا می‌گوید

    سلام و درود
    با عرض پوزش به نظرم متراژ در متن به اشتباه تایپ شده 100.7 که باید 1.007 تایپ میشده.
    با احترام

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      لطف دارید نه فقط یه نقطه اضافه بود :)