مایکروسافت ابزاری با نام PowerApps را برای ساخت هرچه راحت‌تر اپلیکیشن ها معرفی کرد

کاملاً‌ مشخص است که مایکروسافت قصد دارد سهم ویندوز ۱۰ موبایل را در بازار گوشی‌های همراه بیشتر کند، برای اینکار فرآیند ساخت اپلیکیشن راحت‌تر شود، اینجاست که ابزاری ساده برای ساخت اپلیکیشن می‌تواند راه را برای ساخت اپلیکیشن‌های بیشتر هموار کند، اخیراً این غول نرم‌افزاری ابزار جدیدی با نام PowerApps برای ساخت هرچه راحت‌تر اپلیکیشن‌ها معرفی کرده است.

4

باید باور داشت که استفاده کاربران از گوشی‌های همراه هر روز بیشتر می‌شود و با این حساب باید راهی پیدا کند تا اپلیکیشن‌های بیشتری را در موبایل‌ها استفاده کنیم. از طرف دیگر حضور کمِ اپلکیشن‌های کاری و تجاری در گوشی‌های موبایل کاملاً‌ محسوس است. کارمندان زیادی هستند که کارهای خود را از مکان‌های مختلفی انجام می‌دهند، اینجاست که جای خالی اپلیکیشن‌های مخصوص صنف‌های مختلف کاملاً‌ محسوس است.

در واقع مایکروسافت قصد دارد با ابزار PowerApps فرآیند ساخت اپلیکیشن‌هایی شخصی شده برای تجارت‌خانه‌های مختلف را ساده‌تر کند، اطلاعات این مراکز تجاری برای ساخت اپلیکیشن می‌تواند از سرویس‌های ذخیره سازی اطلاعات ابری جمع‌آوری شود یا اینکه از یک فایل اکسل ساده استخراج گردد.

microsoft-powerapps

نکته‌ دیگری که در PowerApps به چشم می‌خورد، فرآیند ساده ساختن اپلیکیشن است. هر کاربری که دانش ابتدایی از نرم‌افزار اکسل داشته باشد و با پاور‌پوینت آشنا باشد به راحتی قادر است با استفاده از اطلاعات استخراج شده اپلیکیشن دلخواه خود را بسازد. ناگفته نماند که PowerApps به راحتی از ساخت اپلیکیشن‌های حرفه‌ای برای سیستم‌عامل‌های موبایل رایج موجود در بازار نظیر iOS، اندروید و البته ویندوز پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت مدعی است بیشتر اطلاعات مراکز تجاری به صورت فایل‌های اکسل نگه داری می‌شود، دسترسی به اطلاعات در فایل‌های اکسلی که به صورت ساده طراحی شده‌اند از روی گوشی‌های موبایل راحت است، اما بررسی فایل‌های اکسل حرفه‌ای که نمودار و فرمول‌های زیادی دارند به راحتی با گوشی‌های موبایل میسر نیست.

microsoft-powerapps-01

مایکروسافت برای ساخت این اپلیکیشن‌های مختلف سعی کرده تا در PowerApps، تِمپِلِیت‌های از پیش طراحی شده‌ای را نیز تعبیه کند. این تمپلیت‌های پیش فرض به کاربران ایده‌های مختلفی برای ساخت اپلیکیشن با استفاده از جداول اکسل موجود می‌دهد.

همان‌گونه که در بالا نیز اشاره شد، PowerApps برای سیستم‌عامل‌های موبایل رایج قادر است به راحتی اپلیکیشن بسازد، به علاوه سیستم‌عامل ویندوز، OS X و مرورگرها نیز قادر هستند از اپلیکیشن‌های ساخته شده در PowerApps پشتیبانی کنند.

مایکروسافت سخاوتمندی به خرج داده و تمامی این تلاش‌ها را به رایگان در PowerApps در اختیار کاربران قرار خواهد داد؛ اما اگر کاربران حرفه‌ای تمایل داشتند اطلاعات سرورهای خود را برای جمع‌‌آوری و ساخت اپلیکیشن در اختیار PowerApps قرار دهند باید نسخه تجاری این ابزار ساخت برنامه نویسی جدید مایکروسافت را خریداری کنند.

techradar.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    به کوری چشم همه ندید پدید ها و تازه به دوران رسیده ها
    که فقط میگن اندروید و ایفون
    حتی وقتی بلد نیست از گوشی استفاده کنن

  2. سیستم باز پوس کلفت لجباز یه دنده می‌گوید

    ماکروسافت ، عزیز من،، چه اصراری داری بازار سیستم عامل های موبایل رو چند ته کنی !! یه اندروید اونجا هست که هم مناسبه هم همه کار ازش بر میاد دیگه کافیه، این زور زدنت چیه اخه !

    همه جا که نمیشه اول باشی همیشه !
    بچسب به ویندوز دهت که هزار تا ایراد داره ، اون رو سروسامون بده به جای این کارا..
    من میگم چرا ایرادات وندوز ده رو درست نمیکنه،، همینه دیگه ! تو همه چی میخاد دخالت کنه ،، جای اینکه وظایف خودش رو به نحو احسنت انجام بده.، ویندوز و مشکلاتش رو سپرده به امون خدا فکر کرده همین که ساختش کافیه دیگه..

    1. Amir می‌گوید

      هه

    2. ax1 می‌گوید

      شما سواد 0 و 1 ندارید
      .
      .
      .
      (فکر نمی کنم سواد دیگری هم داشته باشید)