نسل دوم گلکسی A7، گلکسی A5 و گلکسی A3 سامسونگ با طراحی ترکیب فلز و شیشه رونمایی شد

سری محبوب و خوش قد و بالای گلکسی A میزبان مهمان‌های جدیدی است، گلکسی A7، A3 و گلکسی A5 مدل 2016 گوشی‌هایی هستند که سامسونگ وعده داده تا در عرض چند هفته دیگر روانه بازار چین و در آینده نزدیک برای سایر کشورها عرضه کند.

3

نسل دوم گوشی‌های سری A سامسونگ با بهبودها و پیشرفت‌هایی مانند دوربین مجهز به IOS، اسکنر اثر انگشت و پشتیبانی از امکان خرید الکترونیک سامسونگ (Samsung Pay) محصولات جدیدی هستند که به تازگی از جانب این غول کره‌ای معرفی شدند.

گلکسی A7 سامسونگ (2016)

گلکسی A7  به عنوان بزرگ‌ترین محصول از این سری شناخته می‌شود. مدل ۲۰۱۶ گلکسی A7 از صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش به فناوری Super AMOLED مجهز است و رزولوشن فول‌اچ‌دی دارد، پردازنده هشت هسته‌ای به همراه اندروید ۵.۱ آب‌نبات چوبی سایر مشخصات این گوشی دوست داشتنی را تشکیل می‌دهد.

Galaxy-A7-2016-2nd-Gen

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 به همراه پشتیبانی از OIS امکانات دوربین گلکسی A7 مدل ۲۰۱۶ را شامل می‌شود. دوربین سلفی این محصول نیز از دیافراگم f/1.9 همانند آنچه در گلکسی اس 6 شاهد بودیم بهره می‌برد. اسکنر اثر انگشت به همراه ابزار انتقال امن اطلاعات برای خرید از طریق سیستم‌ پرداخت الکترونیک Samsung pay سایر مشخصات جانبی گلکسی A7 مدل ۲۰۱۶ را تشکیل می‌دهد.

لبه‌های گوشی‌های مدل ۲۰۱۶ سری گلکسی A کوچکتر شده‌اند و به این ترتیب با گوشی بسیار باریکی طرف هستیم. بدنه این گوشی‌ها از جنس فلز و شیشه تشکیل شده است و با این حساب می‌توان آنها را شبیه به سری جدید گلکسی اس و نوت دانست. گلکسی A7 ضخامتی برابر با ۷.۳ میلی‌متر دارد و ۱۷۲ گرم وزن این گوشی است. باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری در کنار ۳ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی سایر مشخصات این محصول جدید سامسونگ را تشکیل می‌دهند.

گلکسی A5 سامسونگ (2016)

این گوشی صفحه‌نمایشی 5.2 اینچی با کیفیت Super AMOLED دارد که از رزولوشن فول‌اچ‌دی‌ بهره می‌برد. (مدل قبلی این گوشی صفحه‌نمایشی ۵ اینچی داشت که رزولوشن آن 720p بود.) سامسونگ در خصوص نوع پردازنده این محصول تاکنون رازداری کرده و تنها اشاره کرده که این پردازنده هشت هسته‌ای است. میزان ۲ گیگابایت رم در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی به همراه باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپری مشخصات سخت‌افزاری این محصول جدید را تشکیل می‌دهد.

Galaxy-A5-2016-2nd-Gen

ضخامت این گوشی جدید ۷.۳ میلی‌متر است که نسبت به مدل قبلی خود ضخیم‌تر شده، وزن گلکسی A5 نیز ۱۵۵ گرم است در حالیکه مدل قبلی این گوشی ۱۲۳ گرم وزن داشت. گلکسی A5 نسبت به A7 از لحاظ دوربین چیزی کم ندارد، در قسمت جلو شاهد دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی هستیم که از فناوری OIS بهره می‌برد،

دوربین سفلی این گوشی نیز ۵ مگاپیکسل است. اسکنر اثر انگشت به همراه پشتیبانی از سرویس پرداخت الکترونیک Samsung Pay نیز در این محصول جدید تعبیه شده است. انتشار می‌رود به زودی نسخه دو سیم‌ کارت گلکسی A5 مدل 2016 روانه بازار شود.

گلکسی A3 سامسونگ (2016)

سامسونگ به نسبت به سایر گوشی‌های این سری، دست بیشتری  بر روی سر A3 کشیده است. صفحه‌نمایش بی‌کیفیت qHD در مدل قبلی جای خود را به  صفحه‌بزرگ‌تر 4.7 اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن 720p داده است. دوربین 13 مگاپیکسلی در قسمت پشت گوشی به همراه دوربین 5 مگاپیکسلی در قسمت جلوی این محصول با دیافراگم f/1.9 خود‌نمایی می‌کند.

Galaxy-A3-2016-2nd-Gen

پردازنده چهار هسته‌ای به همراه ۱.۵ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی در کنار باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپری سایر مشخصات سخت‌افزاری عضو کوچک این خانواده را تشکیل می‌دهد.

گلکسی A3 نسبت به مدل قبلی خود ضخیم‌تر شده است و ۷.۳ میلی‌‌متر ضخامت دارد، از لحاظ ابعاد نیز شاهد گوشی سنگین‌تری هستیم، این محصول جدید ۱۳۲ گرم وزن دارد. این محصول تنها گوشی از این خانواده است که اسکنر اثر انگشت را در آن نمی‌یابیم. نسخه دو سیم کارت و تک کارت این گوشی بنا به نیاز کاربر قابل انتخاب است.

gsmareana.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. امیر حسین می‌گوید

    من A5 دارم ولی هنوز انروید 6 نیومده براش احتمال داره که بیاد ؟ گوشی من 2016 نیستش

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر برای نسخه 2015 نمیاد

  2. علی می‌گوید

    فلزی شدن سری A خیلی جذاب باید باشه. اما من A8 روتجربه کردم خیلی از نظر سخت افزاری ضعیف بود