WhatsApp لینک‌های کاربران به اپلیکیشن‌ پیام‌رسان تلگرام را مسدود کرد

از امروز صبح، کاربران تلگرام که از برنامه واتس‌اپ هم بر روی گوشی خود استفاده می‌کنند با نکته عجیبی روبرو شدند. آن‌طور که از شواهد پیداست، برنامه واتس‌اپ لینک‌های مورد استفاده برای ارتباط با کاربران، گروه‌ها و کانال‌ها در تلگرام را مسدود کرده است.

0

اگرچه این آدرس‌ها همچنان به صورت پیام‌هایی نشان داده می‌شوند اما خبری از لینک‌دار شدن پیام نیست و امکان کپی‌کردن این پیام توسط کاربران هم وجود ندارد تا شاید برخوردی مشابه با آنچه پیش از این در قبال بدافزارها و اسپم‌ها شاهد بودیم را بار دیگر مشاهده کنیم. این مورد تاکنون توسط کاربران زیادی گزارش شده است و شرکت تلگرام نیز این مورد را تایید کرده است.

به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی خاموش و بی‌سر و صدای جدیدی که حتی نسخه مشابهی با به‌روزرسانی پیشین دارد (2.12.367) این قابلیت نه‌چندان خوشایند را پیش روی کاربران قرار داده است. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد این به‌روزرسانی هنوز به کلیه دستگاه‌های کاربرانی که از واتس‌اپ استفاده می‌کنند نرسیده و شاید همین امر باعث شده شاهد عکس‌العملی متفاوت بر روی دستگاه‌های مختلف کاربران باشیم.

این در حالی است که مسدودکردن لینک‌ها، ابزاری رایج در زمینه استفاده، برای فیس‌بوک، مالک برنامه واتس‌اپ است. با این وجود این سیستم نیز بارها و بارها با انتقاد گسترده کاربران روبرو شده است.

با تمامی این تفاسیر باید منتظر اظهارنظر رسمی مسئولان واتس‌اپ باشیم تا مشخص شود آیا این مسدود کردن لینک‌ها، به‌‌‌نوعی مقابله با تلگرام است یا اینکه مشکل نرم‌افزاری دیگری به‌طور ناخودآگاه باعث بروز چنین روندی شده است؟! در سمت دیگر به نظر می‌رسد مسئولان تلگرام نگرانی از این بابت ندارند. سخنگوی تلگرام در این خصوص عنوان داشته:

معمولا بعد از برگزاری یک کنفرانس خبری، فیس‌بوک از این سیاست خود کوتاه آمد و فیلترینگ هوشمند را عامل بروز این مشکل اعلام خواهد کرد.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.