معما حل شد؛ چرا گوشی‌ها هنگام افتادن تمایل به افتادن بر روی صفحه نمایش خود را دارند؟

نان کره‌ای همیشه از سمتی که کره بر روی آن مالیده شده بر روی زمین می‌افتد، این امر ممکن است به حساب شانس بد گذاشته شود اما جالب است بدانید که دلیل علمی بسیار قرص و محکمی پشت سر این اتفاق وجود دارد، گوشی‌های همراه نیز در حین افتادن بیشتر بر روی صفحه‌نمایش می‌افتند و این امر نیز بی‌جهت نیست، از قرار معلوم دلیل علمی مستدلی برای این امر وجود دارد.

1

رابرت مَتیوز (Robert Matthews) فیزیکدان و پروفسور دانشگاه اَستون انگلستان برای کشف دلیل افتادن گوشی بر روی صفحه‌نمایش، آستین بالا زده و این‌گونه که پیداست دلایل علمی محکمی پیدا کرده است.

این پروفسور انگلیسی، تحقیقاتی را بر روی ابعاد گوشی‌های موبایل انجام داده است، این نکته را نیز باید در نظر داشت که در طراحی گوشی‌های همراه هوشمند امروزی اصول زیبا شناختی زیادی رعایت شده است، رعایت این اصول به زیبایی گوشی کمک کرده اما همین امر باعث شده تا گوشی‌های هوشمند سُر و لغزنده طراحی شوند.

پروفسور متیوز برای توضیح افتادن گوشی‌ها بر روی صفحه‌نمایش پس از بررسی‌های مختلف به فرمول زیر دست پیدا کرده است:

phones tend to land screen down

اگر از این فرمول چیزی دست شما را نگرفت نگران نباشید، در این فرمول دلیل فیزیکی افتادن گوشی بر روی صفحه‌نمایش ذکر شده است و مطلب دیگری را در خود پنهان نکرده است.

با این توضیحات می‌توان گفت دیگر از لحاظ علمی نیز دلیلی قانع کننده‌ای وجود دارد تا بیش از پیش مواظب گوشی هوشمند نازک نارنجی خود باشید و تا جایی که ممکن است سعی کنید از دست شما نیافتد، چرا که احتمال افتادن گوشی از سمت صفحه‌نمایش آن بر روی زمین بسیار زیاد است.

androidauthority.com\

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    w,g,p,lچی هستن؟واحدشون چیه؟سینوسه چه زاویه ای؟تو مقاله اصلی هم چیزی ذکر نشده!
    اقای کاملان!پاراگراف اخر رو ترجمه نکردین..فکرکنم درمورد همون تکنولوژی صفحه نمایش موتورلاست در مورد استحکام صفحه نمایش.(تاحدودی هم تبلیغ برای موتورلا!!)