آموزش: چگونه قابلیت «پیدا کردن محل دستگاه» را در ویندوز 10 خود فعال کنیم؟

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد ویندوز فون 8.1، سیستم ردیابی گوشی مفقود شده یا همان “Find My Device” است که با آپدیت پاییزی به ویندوز  10 موبایل و دسکتاپ نیز راه پیدا کرده است. در ادامه با ما در فارنت همراه باشید تا شیوه فعال‌سازی آن را با یکدیگر مرور کنیم.

1

شما با استفاده از قابلیت  «پیدا کردن محل دستگاه» قادر خواهید بود به صورت لحظه‌ای از مکان دقیق هر دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 مجهز به ژیروسکوپ و GPS در هنگام اتصال به اینترنت آگاه شوید. این در حالیست که “Find My Device” حتی به شما اجازه می‌دهد گوشی‌های ویندوز 10 موبایل خود را از راه دور قفل نمایید و یا اینکه تمامی اطلاعات آن را پاک نمایید.

برای فعال‌سازی این قابلیت در لپ‌تاپ یا تبلت مجهز به ویندوز 10 خود در وهله اول پس از باز کردن منوی استارت به بخش تنظیمات اصلی یا settings مراجعه کنید. در صفحه باز شده به قسمت update & security بروید و از منوی سمت چپ صفحه بر روی Find My Devise کلیک کنید.

updateandsecurity-100629922-large

اکنون با کلیک بر روی change و سپس “Save my device’s location periodically.” می‌توانید این قابلیت را فعال و یا غیرفعال کنید.

findmydevice2-100629921-large

اکنون به صفحه مدیریت یکپارچه دستگاه‌های ویندوزی خود از طریق این لینک رفته و سپس مشخصات خود را وارد نمایید.

savemydevicelocale-100629923-large

در صورت صحیح وارد شدن اطلاعات لیست تمامی دستگاه‌هایی که این اکانت بر روی آن‌ها در حال اجراست به شما نشان داده خواهد شد.

findmydeviceison-100629920-large

در این صفحه اگر نام لپ‌تاپی که در حال استفاده از آن هستید را نمی‌دانید، بهتر است بر روی منوی استارت کلیک راست کرده و سپس پس از انتخاب گزینه System نام دلخواه را برای آن برگزینید.

find-my-device-main1

اکنون به صفحه اکانت خود برگشته و با کلیک بر روی گزینه “Find My Device” از آخرین محل قرارگیری دستگاه خود مطلع شوید.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. zahra می‌گوید

    آموزشتون همراه با تصویر خیلی عالی بود تونستم لوکیشن لپتاپمو درست کنم ممنون ازتون

  2. Amir می‌گوید

    find میزنم پیدا نمیکنه همش
    try again
    میاره