با اسپنسر آشنا شوید؛ رباتی که قرار است به مسافران سردرگم در فرودگاه کمک کند!

اگر اهل مسافرت هستید و گذرتان به فرودگاه آمستردام افتاده باشد احتمالا حرف مرا تائید می‌کنید که پیدا کردن مسیر در فرودگاه اسخیپول آمستردام طاقت‌فرساست و ترمینال ترانسفر این فرودگاه به سردرگم کردن مسافران شهرت دارد. اما ظاهرا مسئولان این فرودگاه برای حل این مشکل دست به دامن ربات‌ها شده‌اند.

0

مسئولان این فرودگاه برای جلوگیری از سردرگمی مسافران فرودگاه روباتی با نام اسپنسر را به خدمت خواهندگرفت تا مسافران را میان گیت‌های فرودگاه راهنمایی کرده و راه را به انها نشان دهد.

spencer-airport-guidance-robot

این روبات از آخر این هفته به مدت یک هفته در این فرودگاه پرسه زده و به مسافران خدمت خواهد کرد تا مشکلات احتمالی استفاده از آن تشخیص داده شده و برطرف شود تا نهایتا در اسفند ماه به طور دائم به خدمت گرفته شود.

این روبات که قواره‌ای شبیه به مهره‌های شطرنج دارد و از یک صفحه نمایش لمکسی برای استفاده مسافران بهره می‌برد از سیستم رهیاب به کمک نقشه داخلی ساختمان و استفاده از لیزر برای تشخیص دیوارها و موانع و جهت‌یابی بهره می‌برد.

این پروژه ابتکاری در واقع از سوی شرکت هواپیمایی هلندی KLM برای کاهش از دست دادن هواپیما برای مسافران در حال ترنسفر در طول مسیرهای هوایی به خاطر گم کردن راه و پیدا نکردن گیت مورد نظر ارائه شده و حالا محققان و صاحبان صنایع هوایی در 5 کشور اروپایی را در ساخت این روبات شریک کرده است.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.