بزرگترین دیتاسنتر روسیه انرژی خود را از یک راکتور اتمی تامین خواهد کرد

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که شرکت برق Rosenergoatom در حال ساخت بزرگترین دیتاسنتر روسیه در فاصله بسیار کمی از نیروگاه برق هسته‌ای Kalinin است که در 193 کیلومتری شمال غربی مسکو واقع شده است.

0

این نیروگاه برق هسته‌ای 80 مگاوات برق تولید خواهد کرد که کارشناسان برآورد کرده‌اند انرژی مورد نیاز برای فعالیت 10 هزار رک‌سرور و حتی بیشتر این دیتاسنتر است. برای انجام این پروژه 975 میلیون دلار هزینه برآورد شده است که البته بدون هزینه‌های مربوط به بخش آی‌تی آن است.

بنابر این گزارش‌ها، تنها ده درصد رک‌های موجود در این دیتاسنتر برای استفاده توسط شرکت برق Rosenergoatom در نظر گرفته شده و مابقی آنها برای استفاده توسط مشتریان سازمانی و تجاری پیش‌بینی شده است.

Personal-data-in-Russia-Problems-and-prospects

راه‌اندازی این دیتاسنتر در واقع به اجرای قانون اخیر در روسیه کمک خواهد کرد که بر اساس آن کلیه اطلاعات مربوط به شهروندان روسی بایستی در سرورهای داخلی در خاک روسیه نگهداری شود و مطمئنا به رشد کسب و کار این شرکت کمک سریع و فراوانی خواهد کرد.

راه اندازی فاز اول این دیتاسنتر برای اسفندماه 1395 و فاز دوم آن در اوایل سال 1397 برنامه‌ریزی شده است. آسوشیتدپرس گزارش کرده که این شرکت از همین حالا پیشنهادهای خود برای شرکت‌هایی نظیر گوگل و فیس‌بوک را ارائه کرده است.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.