آپدیت جدید ویندوز 10 بدون اطلاع برخی برنامه‌های جانبی نصب شده را پاک می‌کند!

اگر به خاطر داشته باشید، مایکروسافت حدود دو هفته پیش اولین آپدیت بزرگ ویندوز 10 را برای استفاده کنندگان از نسخه Home و Pro منتشر کرد. ما طی مطلبی اختصاصی به بررسی امکانات افزوده شده و قابلیت‌های این بسته به‌روزرسانی پرداختیم، با این حال روز گذشته برخی از دریافت‌کنندگان آن اعلام کردند که با مشکل حذف بی اطلاع برخی از اپلیکیشن‌های نصب شده روبه‌رو گردیده‌اند.

1

پیروی گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت VentureBeat, روز گذشته برخی از کاربرانی که موفق به دریافت آپدیت پاییزی ویندوز 10 شده بودند نیز با مشکلی در رابطه با حذف خودکار برخی از اپلیکیشن جانبی سیستم‌عامل خود روبه‌رو گردیدند.

بر این اساس آپدیت جدید ویندوز ۱۰ بدون اطلاع برخی برنامه‌های جانبی نصب شده از جمله کنترل پنل درایور کارت گرافیک محصولات ADM یا همان Catalyst Control و CPU-Z را پاک می‌کند. تا پیش از این نیز شایعه شده بود که این به‌روزرسانی باعث حذف خودکار نرم‌افزارهای CCleaner, Intel WiDi Remote, Speccy, و Cisco VPN خواهد شد!

در همین حال مایکروسافت به دلایل نامعلومی نیز امکان دریافت این به‌روزرسانی را از طریق برنامه media creation غیرفعال کرده است. لازم به ذکر است که تا پیش از این دارندگان ویندوز 8 و 7 می‌توانستند به صورت مستقیم با media creation به آخرین نسخه ویندوز 10 که شامل قابلیت‌های افزوده شده در این به‌روزرسانی هم بود سیستم خود را ارتقا دهند. این امر باعث شکایت بسیاری از کاربران ویندوز شده است، با این حال ردموندی ها کماکان معتقدند که دریافت بسته‌های به‌روزرسانی صرفاً بهتر است از طریق برنامه آپدیت داخلی خود سیستم‌عامل صورت گیرد.

در همین حال برخی از کارشناسان معتقدند که مایکروسافت با نیت قبلی دست به حذف نرم‌افزارها و درایورهایی بر روی سیستم افراد زده است که ممکن است پایداری سیستم‌عامل را با خطراتی مواجه کنند که این امر خود می‌تواند احتمال نمایش صفحه آبی (مرگ) ویندوز را به حداقل برساند.

البته برخی نیز بر این باورند که مایکروسافت با این عمل، حق مالکیت کاربران بر محتوایت سیستم را زیر سؤال برده و بهتر بود این شرکت طی یک اعلانیه مسئله را تا پیش از این به کاربران اطلاع می‌داد. این موضوع از این منظر مهم است که نشان می‌دهد مایکروسافت بیش از پیش در حال تبدیل کردن وجه سیستم‌عامل ویندوز از یک محصول به یک سرویس با حداقل مشکلات موجود است از این رو استفاده‌کنندگان آن بایستی به اجبار تن به دریافت بسته‌های به‌روزرسانی و تغییرات صورت گرفته در پی آن‌ها دهند.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سیستم باز پوس کلفت لجباز یه دنده می‌گوید

    همین کم مونده بود که سر خود هم چیزی پاک کنه تو سیستم..
    از روز اولی که این ویندوز رو نصب کردیم مدام به دنبال پیدا کردن روش های مختلف برای برطرف نمودن ایراداتش هستم..! آخه ویندوز اولتون که نیست که این قدر یرادد اشته باشه ! چیکار میکردین تو این مدت پس.. میگن با آپدیت برطرف میشه ،، ما هم کردیم چنتا مشکل جدیدتر درست شد..
    جدیدا هم که یه پوشه به نام windows.old تو درایو ویندوز ساخته پاک هم نمیشه و حجمش برابر با کل فایلهای ویندوزه ! درایو هم کمبود جا داره هی پیغام میده.. اما با لجاجتی مثال زدنی، تمام مشکلاتش رو رفع و رجوع نمودم و دارم در حال حاضر حالشو میبرم .

    خلاصه جیگرمون رو حسابی خون کرده تا این لحظه که ایراداتش رو برطرف کردیم.، با هیچ درایوری مثه بچه آدم سازگار نمیشد ، کارت گرافیک و وای فای جیگرمون رو ریسه ریس کردن تا بلاخره مچ شدن..
    چندین بار هم خواسم قیدشو بزنم برم سراغ ۷ – ۸ اما نا امید نشدم و با کمک یار همیشه همراه، جناب دکتر اینترنت تمام معایبش رو برطرف کردم.، چون واقعا هم زیباست هم مقاوم و سریع ،، خوش فرمه ، مثه ویندوزی قبلی نیست که هنگ کنه یا ارور بده هی ،،
    تازه مثه اندروید شده ! نرم و روان..
    نام “آخرین ویندوز” برازندشه.