Exynos 8 Octa 8890؛ سامسونگ اولین پردازنده مجتمع سری جدید خود را معرفی کرد

در حدود دو هفته پیش شرکت سامسونگ از نسل جدید تراشه‌های خود با نام Exynos 8 Octa رونمایی کرد و حالا رسما رونمایی از آنچه که اولین عضو این خانواده جدید است، انجام شد.

0

Exynos 8 Octa 8890 از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در صنعت تراشه از جمله فرایند تولید بر پایه تکنولوژی 14 نانومتری FinFET و ترکیب پردازنده کاربردی و یک مودم قدرتمند LTE بر روی یک تراشه بهره می‌برد.

سامسونگ با فرایند‌های جدید تولید تراشه بیگانه نیست. این شرکت در اوایل سال جاری میلادی نیز Exynos 7 Octa 7420 را با همین فرایند 14 نانومتری FinFET معرفی کرد و نهایتا از آن در دستگاه‌های هوشمندی مانند گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج استفاده کرد.

آنچه که باعث تمایز Exynos 8890 شده آنستکه اولین نمونه تولید شده‌ای است که در آن از تکنولوژی 14 نانومتری FinFET برای ادSamsung-Exynos8غام پردازنده و مودم بر روی یک تراشه بهره گرفته شده است. این امر به اشغال فضای کمتر توسط تراشه کمک خواهد کرد تا فضای بیشتری برای تراشه‌ها و قابلیت‌های دیگر باقی بماند. مودم LTE به‌کاربسته شده در این تراشه توانایی پشتیبانی از Cat. 12 و رسیدن به سرعت 600 مگابیت بر ثانیه در خصوص دانلود و پشتیبانی از Cat. 13 و رسیدن به سرعت آپلودی تا 150 مگابیت بر ثانیه را دارد.

از دیگر مشخصه‌های متمایز این تراشه می‌توان به بهره‌گیری سامسونگ از اولین طراحی شخصی‌سازی شده هسته پردازنده اشاره کرد. این در حالی است که پیش از این سامسونگ مستقیما از معماری ARM در این زمینه بهره می‌برد. این امر به سامسونگ این امکان را خواهد داد تا پردازنده‌های خود را مطابق با نیازهایش طراحی کند. Exynos Octa 8890 از سال جاری میلادی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید تا سامسونگ زمان کافی برای ادغام و به کارگیری این تراشه در گلکسی اس 7، پرچمدار جدید خود که احتمالا در کنگره جهانی موبایل در ماه فوریه رونمایی خواهد شد را داشته باشد.

slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.