همکاری نیسان، سونی و کونامی برای تبدیل نیسان قشقایی به کنترلر بازی فوتبال Pro Evolution Soccer 2016

متخصصان شرکت نیسان، کونامی و سونی در پروژه‌ای مشترک گردهم آمده‌اند تا یک شاسی بلند مدل قشقایی شرکت نیسان را به یک کنترلر گران‌قیمت برای پلی‌استیشن 4 تبدیل کنند.

0

نکته جالب اینکه از این کنترلر برای اجرای بازی‌های مسابقه‌ای استفاده نخواهد شد و هدف، بازی Pro Evolution Soccer 2016 خواهد بود. اگرچه نیسان چندهفته پیش از این پروژه خبر داده بود اما استفاده از این کنترلر در هفته جاری امکان‌پذیر خواهد بود.

در قالب این تجهیز جانبی جالب، امکان پاس دادن توپ با استفاده از پدال ترمز، شوت کردن به سمت دروازه با استفاده از پدال گاز و البته کنترل جهت حرکت بازیکنان با استفاده از فرمان، امکان‌پذیر خواهد بود. دسته آب‌پاش شیشه جلو نیز وظیفه خطیر ارسال پاس‌های عمقی را بر عهده خواهد گرفت. با استفاده از کلید مخصوص برقراری ارتباط با گوشی می‌توانید بازیکنان را وادار به دویدن کنید و دسته راهنمای چپ و راست نیز پیمایش به سمت بالا و پایین را به همراه خواهد داشت.

این در حالی است که تمامی قابلیت‌های اولیه خودرو، بدون تغییر و دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند. هرچند که شنیدن صدای آب‌پاش در هنگام ارسال پاس‌های عمقی، چندان خوشایند به‌نظر نمی‌رسد.

در دوره زمانی حضور سرویس‌هایی مانند یوتیوب و Twitch، استفاده از کنترلرهای غیرسنتی به چیزی شبیه به یک ورزش تبدیل شده است. کافی است بازی مانند Dark Souls که اجرای آن حتی با استفاده از گیم‌پدهای معمولی هم سخت به نظر می‌رسد را در یوتیوب جستجو و نتایج آن‌را مشاهده کنید تا بیش از پیش با نمونه‌های موجود، آشنا شوید.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.