اندازه 4.7 اینچ به همان دلیلی که می‌دانید همچنان محبوبترین اندازه در بازار تلفن‌ همراه است

برخی کاربران تلفن همراه اندازه 4.7 اینچی را مناسب‌ترین اندازه در تلفن‌های همراه برای استفاده روزمره می‌دانند اما اگرچه هر روز بر تعداد کاربران گوشی‌های با اندازه صفحه نمایش بزرگ اضافه می‌شود اما ظاهراً گوشی‌های با صفحه نمایش 4.7 اینچی همچنان از محبوبیت بالایی برخوردارند.

5

در گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات DeviceAtlas مطمئناً یکی از چیزهایی که نظر همه را به خود جلب کرده سهم اندازه‌های مختلف صفحه نمایش و رزولوشن آنها در بازارهای جهانی است.

Most-popular-screen-sizes

این گزارش از اطلاعات ترافیک اینترنت جمع‌آوری شده و شامل اطلاعات مختلفی از جمله سیستم عامل گوشی‌های تلفن همراه، مرورگرهای مورد استفاده، اندازه صفحه نمایش و رزولوشن آنهاست.

Most-popular-screen-sizes 02

این اطلاعات نشان می‌دهد که اگرچه صفحه نمایش‌های با اندازه بالاتر از 5 اینچ به جذب مشتریان بازار ادامه می‌دهند اما اندازه 4.7 اینچ در میان صفحه نمایش‌ها از بالاترین درجه محبوبیت برخوردار است.

Most-popular-screen-sizes 03

در میان انواع اندازه رزولوشن صفحه نمایش نیز اندازه رزولوشن 750 در 1334 پیکسل از محبوبیت خاصی برخوردار است که دلیل این موضوع را تنها می‌توان ناشی از محبوبیت آیفون 6 و آیفون 6 اس دانست چرا که این اندازه رزولوشن تنها توسط اپل و در این گوشی‌های هوشمند به صورت جهانی عرضه می‌شود.

Most-popular-screen-resolutions

دومین اندازه محبوب صفحه‌نمایش بنابر این گزارش، اندازه 5 اینچی است و دومین اندازه رزولوشن محبوب در بازار نیز 1080 در 1920 پیکسل است. حالا که صحبت از پیکسل است بد نیست بدانید که اندازه Quad HD یا همان 1440 در 2560 پیکسل که سازندگان گوشی‌های هوشمند پرچمدار به آن علاقه خاصی نشان می‌دهند در سهم بازار خود رشد نشان داده است.

در کشورهایی مانند ایالات متحده این اندازه از سهم بازار ده درصدی در میان کاربران برخوردار است اما در کشورهای دیگری مانند هندوستان این سهم به بالاتر از 12 درصد هم رسیده است. ایالات متحده همچنین در استفاده از فبلت‌ها یعنی اندازه بالاتر از 5.5 اینچ نیز پیشرو بوده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. مری می‌گوید

    4.7 برای کارای روزمره خوبه.ولی ادمای ما نمیدونم چرا فرق زیادی بین تبلتو گوشیشون نیست

  2. محمدحسین می‌گوید

    اندازه 4.7 محبوب نیست این آیفونه که تصمیم میگیره برای یه عده چه اندازه ای محبوب بشه. خوبه که همه براساس کاربردشون انتخاب کنن نه برند

  3. quietly brilliant می‌گوید

    من شخصا 5 اینچ رو ترجیح میدم و فول اچ دی،مثل ام9!
    ؛)

  4. همایون می‌گوید

    جالبه 4.7 محبوبه چون در کشورهای آنگلوساکسون و ژاپن از همه بیشتره علتش هم مشخصه این کشورها بیشترین آمار مصرف گوشی آیفون رو دارند.

  5. Amir می‌گوید

    4.7 محبوبه چون ایفون 4.7 هست دیگه