اپلیکیشن اندرویدی AppComparison مایکروسافت تعداد اپلیکیشن‌های سازگار شما در ویندوز فون را نشان می‌دهد

شرکت مایکروسافت به‌زودی و پس از پنج سال دست و پنجه نرم‌کردن بیهوده با سیستم عامل ویندوزفون، آپدیت بزرگ ویندوز 10 موبایل را عرضه خواهد کرد. اما آن چیزی که همچنان بدون تغییر باقی مانده فاصله بزرگ تعداد اپلیکیشن‌های موجود برای سیستم عامل این شرکت و سایر پلتفرم‌ها مانند اندروید و iOS است.

0

حالا شرکت مایکروسافت به امید جذب کاربران اندروید به سوی سیستم عامل جدید خود، اپلیکیشن اندروید AppCompare را عرضه کرده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند متوجه شوند که چه تعداد از اپلکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی اندرویدی آنها نسخه معادل ویندوزفون دارند و می‌توانند بدون دغدغه از این اپلیکیشن‌ها دوباره بر روی یک گوشی ویندوز فون بهره‌مند باشند.

این دقیقا اولین چیز و یا بهتر است بگوئیم مهمترین چیزیست که می‌توان گفت مایکروسافت با عرضه این اپلیکیشن به دنبال آن بوده است اگرچه شاید نتیجه آن طور که باید و شاید به نفع مایکروسافت نیست.

مایکروسافت در سال 2013 اپلیکیشن “Switch to Windows Phone” را عرضه کرد که دقیقا همین کارکرد را داشت و با اسکن کردن اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی اندرویدی شما، جایگزین این اپلیکیشن‌ها بر روی پلتفرم ویندوزفون را پیدا می‌کرد اگرچه این اپلیکیشن در واقع لیست اپلیکیشن‌های معادل را اعلام نمی‌کرد و با اتصال به گوشی ویندوزفون شما، شروع به دانلود اپلیکیشن‌های ویندوزفون معادل می‌کرد.

app-comparison-microsoft 01

در واقع اپلیکیشن “Switch to Windows Phone” یک اپلیکیشن برای آغاز مهاجرت به پلتفرم ویندوزفون و انتقال اطلاعات بود و اپلیکیشن AppCompare تنها یک اپلیکیشن برای اعلام لیست اپلیکیشن‌های معادل موجود بر روی پلتفرم همراه مایکروسافت است.

برای درک بهتر کارکرد این اپلیکیشن آن را نصب کردیم. این اپلیکیشن در حدود 26 پیشنهاد را با اسکن کردن اپلیکیشن‌های مورد استفاده بر روی گوشی اندرویدی پیشنهاد داد. این اپلیکیشن‌ها غالبا اپلیکیشن‌هایی هستند که کارکردی مشابه با اپلیکیشن‌های موجود بر روی گوشی اندرویدی دارند.

app-comparison-microsoft 02

به طور مثال این برنامه استفاده از اپلیکیشن مرورگر UC Browser را به جای استفاده از مرورگر کروم، استفاده از HERE Maps را به جای استفاده از گوگل‌مپس پیشنهاد می‌دهد و یا به جای بازی Clash Of Clans تجربه بازی Cloud Raiders را پیشنهاد می‌دهد!. در بین  اپلیکیشن‌های پیشنهاد شده تنها 10 اپلیکیشن موجود بر روی گوشی اندرویدی نسخه ویندوزفون داشته و در عین حال نیمی از آنها مانند اینستاگرام در مرحله آزمایشی و بتا به سر می‌بردند.

در زبانه سمت راست نیز می‌توانید لیستی از اپلیکیشن‌های محبوب موجود بر روی پلتفرم ویندوزفون را با توجه به دسته‌بندی‌هایی که در ابتدای استفاده از اپلیکیشن انتخاب کرده بودید پیدا کنید.

شاید بتوان گفت مهمترین مزیت استفاده از این اپلیکیشن آن است که زودتر به این نتیجه برسید که آیا همچنان مهاجرت به ویندوزفون چیزی جز دردسر برای شما خواهد داشت یا می‌توانید با خیال راحت به سراغ این پلتفرم بروید. این اپلیکیشن را می‌توانید با استفاده از لینک پائین ار گوگل‌پلی دانلود کنید.

Download-at-Google-play

androidpolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.