شایعه: سونی در حال توسعه پردازنده خود برای استفاده در گوشی‌های هوشمند اکسپریا است

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بر شرکت‌های واسط برای تأمین چیپست‌های مورداستفاده در محصولاتشان متکی هستند. احتمالاً امروزه کوالکام یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان در بازار است. البته تأمین‌کنندگان بزرگ دیگری هم مثل MediaTek وجود دارند که به تازگی راه خود را با چیپست‌هایشان به دستگاه‌های نسبتاً ارزان‌قیمت بازکرده‌اند.

0

با توجه به این مطلب، به نظر می‌رسد که سونی می‌خواهد وابستگی خود را به شرکت‌هایی نظیر کوالکام و مدیاتک کمتر کند. بنا بر شایعات، سونی می‌خواهد دست به تولید چیپست‌های خود بزند تا از آن‌ها در سری گوشی‌ها و تبلت‌های اکسپریا استفاده کند.

اگر تصور کنیم که این شایعه صحت داشته باشد، سونی هم به صف شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و اپل می‌پیوندد که چیپست‌های محصولاتشان را خود تولید می‌کنند. همین‌طور هوآوی که چیپست های Kirin آن به تازگی توجه‌ها را به سوی خود جلب کرده است. درهرصورت این کار نیازمند سرمایه‌گذاری عظیمی از سوی کمپانی سونی است.

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند سونی نسبت به گوشی‌های اپل و سامسونگ شهرت کمتری دارند، پس سرمایه‌گذاری در تولید چیپست‌ها به نظر مسئولیتی سنگین می‌رسد. بهتر است الآن این خبر را چندان باور نکنید تا تأییدیه رسمی یا تکذیب این شایعات منتشر شود.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.