واکنش وان‌پلاس به ادعای یک مهندس گوگل در خصوص مشکل‌دار بودن کابل USB-C این شرکت

یکی از مهندسین گوگل با نام Benson Leung کابل‌های USB-C ساخته شده بوسیله شرکت‌های مختلف را بررسی کرده است،‌ در گزارشی که این مهندس در شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس منتشر کرده، مشخص شده است که تعدادی از کابل‌های موجود در بازار استانداردهای لازم را ندارد. در گزارش بنسون تاکید شده کابل USB-C ساخت وان‌پلاس یکی از کابل‌هایی است که به هیچ وجه مورد تایید نیست.

0

 وی در گفته‌های خود مدعی شده که این کابل ساخت وان‌پلاس را به هیچ‌ عنوان برای کروم‌بوک پیکسل، نکسوس 6P یا نکسوس 5X‌ استفاده نکنید. این مهندس گوگل بر این باور است که در ساخت کابل USB-C ساخت وان‌پلاس از قطعه مقاومت نامناسبی استفاده شده است. به این ترتیب کاربرانی که این کابل را خریداری کرده‌اند با بلاتکلیفی مواجه شده‌اند که آیا کابل USB-C ساخت وان‌پلاس مشکل دارد یا اینکه ادعای این مهندس گوگل صحت ندارد.

در این بین وان‌پلاس نیز ساکت ننشسته‌، این شرکت به وب‌سایت هندی BGR در مورد این مشکل پاسخ داده است، بر اساس صحبت‌های مقامات وان‌پلاس، کابل و آداپتور نوع C ساخت این شرکت با USB 2.0 و پروتکل‌ نوع C 1.0 سازگار است. به این ترتیب کاربران با خیال راحت قادر هستند این کابل را برای شارژ و انتقال اطلاعات در گوشی وان‌پلاس 2 به کار گیرند.

از طرف دیگر لیانگ مدعی است که آداپتور USB-C ساخت وان‌پلاس اجازه انتقال ولتاژ برق 3A را نمی‌دهد و هنگامی که دستگاه به دنبال دستیابی از این میزان انرژی است این فرآیند در دراز مدت باعث می‌شود به گوشی صدمه وارد شود.

آداپتور و کابل USB-C آینده روشنی دارد و احتمال می‌رود در نسل آینده به استانداری برای کابل‌های USB تبدیل شود. در حال حاضر وان‌پلاس 2 به همراه نکسوس 5X و نکسوس 6P از این استاندارد جدید استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود در سال آینده شاهد گوشی‌های بیشتری باشیم که آداپتور و کابل‌ USB-C در آنها استفاده شود.

با این حساب به راحتی نمی‌توان در این خرابی کابل‌های USB-C‌ ساخت وان‌پلاس نظر داد اما از قدیم گفته‌اند احتیاط شرط عقل است و پیشنهاد می‌شود کابل‌های تأیید شده دیگری را برای دستگاه‌های خود به کار گیرید.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.